SKLEP
Blade (PSone)

Blade (PSone)

Blade
  • Producent: Hammerhead
  • Wydawca: Activision
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 23.11.2000
  • Europa: 15.12.2000
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Przygodowa, Akcja
  • Liczba graczy: 1

Ocena społeczności

6.06 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Blade to gra action-adventure wyprodukowana przez studio Hammerhead i wydana przez Activision. Tytuł ukazał się na PlayStation w 1998 roku. Powstał on na podstawie filmu o tej samej nazwie z Wesleyem Snipesem w roli głównej.

Tytułowy Blade, grany w filmie przez wspomnianego na wstępie Snipesa, to półwampir, półczłowiek. Posiada on z jednej strony moce wampira, a z drugiej nie ma jego słabości takich jak potrzeba picia krwi. Wraz ze swoim mentorem i przyjacielem, Abrahamem Whistlerem, główny bohater usiłuje eliminować wampiry, a co z tym idzie zagrożenie jakie te ze sobą niosą.

Blade to gra action-adventure z naciskiem bardziej na “action” niż “adventure”. Nasz podopieczny odwiedza różne miejscówki, jak opuszczone magazyny, kanały, ulice miast, nocne kluby (wszystkich lokacji jest ponad dwadzieścia), walcząc z przeróżnym plugastwem, nie tylko zresztą wampirami, ale też zombie, opętanymi ludźmi, psami czy innymi potworami. Do dyspozycji ma różne bronie: pistolet, miecz samurajski, strzelbę, granatnik czy karabin maszynowy (poza tym można też walczyć wręcz). Różne rodzaje przeciwników wymagają przedsięwzięcia innych środków. Dla przykładu pistolet kiepsko sprawdza się przy potyczkach z wampirami, co sprawia, że w takich sytuacjach lepszym wyborem jest miecz. Odwrotnie jest z zombie - miecz nie jest ich w stanie nadwątlić, co innego shotgun. W przypadku broni palnej mamy do dyspozycji także trzy rodzaje amunicji: standard, explosive oraz silver. One także w pewnych okolicznościach sprawdzają się lepiej, a w pewnych gorzej. Na uwagę zasługuje również tak zwany “multi-launcher”, za pomocą którego wystrzeliwać można różne ‘pociski’ raniące wampiry.

Co warto dodać, gra działała na silniku Quake II.

Produkcja Hammerhead, podobnie jak wiele innych gier na filmowej licencji w swoich czasach, była w momencie premiery oceniana raczej słabo. Recenzenci zarzucali jej przede wszystkim to, że potrafiła uchwycić ducha filmu.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme