Final Fantasy I & II: Dawn of Souls

Final Fantasy I & II: Dawn of Souls

7,8
4 oceny

Ocena wg platformy:

GBA 7.8

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Square Enix
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Premiery
Świat:
29.07.2004
Europa:
03.12.2004
Producent:
Square Enix
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Premiery
Świat:
29.07.2004
Europa:
03.12.2004

Final Fantasy I & II: Dawn of Souls - opis gry

Final Fantasy I & II: Dawn of Souls jest kompilacją pierwszej oraz drugiej części gier z uniwersum Final Fantasy. W Japonii wydana pod nazwą Final Fantasy I & II Advance.

Po wczytaniu gry wita na menu z możliwością wyboru pomiędzy pierwszą, a drugą częścią oraz bestiariuszem - pozwalającym graczowi na sprawdzenie pokonanych przeciwników oraz ich statystyk. Podobny dodatek występował już w wersji na Playstation. Kolejną zmianą w stosunku do oryginału jest system magii. Zamiast rzucania zaklęć określoną liczbę razy zastąpiono go klasycznym rozwiązaniem znanym z obecnych gier rpg, czyli systemem punktowym. Warto również dodać, że o ile w pierwotnej wersji gry, jeżeli zaznaczony atakiem cel zginie przed wykonaniem tego ataku taki ruch zostawał zmarnowany - teraz gra automatycznie wybiera inny, nadal dostępny obiekt. System zapisywania danych również został nieco zmodyfikowany. Od teraz opcja zapisu jest dostępna w każdej lokacji, bezpośrednio z menu gry, a nie tak jak kiedyś - jedynie w karczmie. Jest to swego rodzaju ukłon w stronę handhealdów. Część wrogów posiada większą liczbę HP, natomiast profesję złodzieja oraz mnicha są silniejsze. Dodatkowo, mając zapisy ukończonych gier otrzymujemy dostęp do pełnych ścieżek dźwiękowych.

Dalsza część tekstu pod wideo

Pierwsza część Final Fantasy została wzbogacona o cztery bonusowe lochy, dostępne po przywróceniu mocy kryształom. Są to: Earthgift Shrine, Hellfire Chasm, Lifespring Grotto oraz Whisperwind Cove.

Final Fantasy II również posiada swego rodzaju smaczek w postaci Soul Of Rebith - lochów w których kierujemy losami postaci, które zginęły w trakcie głównej linii fabularnej.

Sporo recenzentów narzekało na obniżony poziom trudności pierwszej z gier, szczególnie w porównaniu do wersji na NES'a. Postacie łatwiej nabijają poziomy, pokonani przeciwnicy dają lepsze nagrody, a przedmioty dostępne w sklepach są tańsze. Inni wręcz przeciwnie, uważali to za plus, porównując do kolejnych częsci.  

Komentarze (4)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper