SKLEP
Adventure Bar Story (3DS)

Adventure Bar Story (3DS)

Adventure Bar Story
  • Wydawca: CIRCLE Entertainment
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 25.06.2014
  • Europa: 26.03.2015
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG, Symulator życia
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak
  • od lat 3

Ocena społeczności

-0 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Adventure Bar Story jest grą RPG z elementami cooking sim, wydaną w marcu 2015 r. na cyfrową platformę eShop dla konsoli Nintendo 3DS. Za developing odpowiedzialne było studio RideonJapan, a za publikację firma CIRCLE Entertainment. 

Historia toczy się w mieście Casselburg, w którym dwie siostry, starsza Kamerina i młodsza Siela, prowadzą restaurację dla żądnych przygody podróżników. Interes nie kręci się jak należy, właścicielki otrzymują więc wizytę od lokalnego magnata, Gustava, który chce zamknąć ich przybytek i dołączyć go do sieci swoich ekskluzywnych restauracji. Siela nie zgadza się na taki obrót spraw, postanawia więc zadbać o poprawę wizerunku Kamerina's Bar za pomocą nowych przepisów.

Gra pod względem oprawy oraz mechaniki przypomina staroszkolne japońskie RPGi z epoki Super Nintendo. Siela wraz z postępami w fabule przyłącza do swojej drużyny kolejne postacie (m.in. krzepkiego kowala Freda, ciężkozbrojnego rycerza Altera czy uzależnioną od jabłkowej szarlotki magiczkę Alfine), z którymi zwiedza coraz bardziej oddalone od Casselburga lokacje. Każda z tych miejscówek zawierać będzie inne rodzaje lokalnej zwierzyny oraz składniki, które raz zebrane odblokują nowe przepisy do wykorzystania w kuchni. Podczas walk członkowie drużyny nie otrzymują doświadczenia podnoszącego ich poziomy - zamiast niego otrzymują różne rodzaje "doświadczenia żywiołowego" potrzebnego do wyuczenia się przez nich nowych umiejętności (np. leczenia zależnego od żywiołu wiatry czy ochrony zależnego od żywiołu wody). Każdy bohater specjalizuje się w innym typie broni oraz umiejętnościach - o ile Siela uczy się wszystkiego po trochu, tak. np. Alfine opierać się będzie wyłącznie na czarach w rodzaju kuli ognia czy podmuchu wiatru, a Alter dostępne mieć będzie wyłącznie techniki fizyczne, choć o różnych efektach. Większym wyzwaniem będą obecni na końcu każdej lokacji bossowie, przeciw którym potrzebna będzie niekiedy odpowiednia taktyka.

W sumie przyrządzić możemy ponad 400 rodzajów potraw wywodzących się z kuchni japońskiej, włoskiej, francuskiej, indyjskiej czy amerykańskiej. Wiele już uzyskanych składników można przetworzyć (z mąki upieczemy chleb, chleb zetrzemy na bułkę tartą, którą obtoczymy np. krokiety), co prowadzi do odblokowania kolejnych przepisów. Na początku nie są one kompletne, trzeba więc na własną rękę uzupełnić brakujące pozycje związane z resztą produktów albo sposobem przyrządzenia. Zaczynamy z niewielkim doborem narzędzi, ale z poziomu sklepu dokupić możemy nowy sprzęt kuchenny, np. patelnię do smażenia, mikser czy wok. Każde przygotowane danie możemy potem wprowadzić do dzisiejszego menu restauracji, gdzie zostanie po jego otwarciu sprzedane. W zależności od stopnia nasycenia klientów prognozy sprzedaży potrawy mogą spaść, konieczna jest więc częsta zmiana jadłospisu i wzbogacanie go o inne pozycje. Raz przygotowanym jedzeniem można także nakarmić naszych członków drużyny - tylko wtedy zyskają oni doświadczenie konieczne do dalszego rozwoju i podniesienia wskaźników HP oraz MP. Można je także wystawić do cyklicznego, królewskiego konkursu gastronomicznego, wygrana w którym podniesie rangę naszej restauracji i zwiększy możliwe obroty.


Opis opracował: Daaku
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme