SKLEP
Paper Mario Color Splash (Wii U)

Paper Mario Color Splash (Wii U)

Paper Mario Color Splash
  • Premiery
  • Świat: 07.10.2016
  • Europa: 07.10.2016
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG, Platformowa
  • Liczba graczy: 1
  • od lat 3

Ocena społeczności

8.03 głosów
-

Ocena PPE.pl

8.0 Czytaj recenzję

Paper Mario: Color Splash to gra action-adventure z elementami RPG wyprodukowana przez studio Intelligent Systems i wydana przez Nintendo. Tytuł ukazał się na Wii U. Color Splash to piąta część serii Paper Mario.

Podobnie jak w poprzednich częściach Paper Mario, także w Color Splash trafiamy do świata, w którym obiekty i postacie sprawiają wrażenie wykonanych z papieru (choć są od tego pewne wyjątki). Punktem wyjścia dla opowiadanej tutaj historii jest list, który Mario wraz z księżniczką Peach otrzymują z wyspy Prism. Właściwie jest to nie tyle list co Toad, z którego wyssano całą farbę (tutejszą życiodajną energię). Po tym incydencie popularny hydraulik wraz ze swoją świtą rusza do miejsca, skąd została nadana przesyłka. Jak się okazuje, w porcie panuje złowieszcza, głucha cisza i nigdzie nie widać ani jednej żywej duszy.

Zadaniem Mario jest tym razem nie tylko powstrzymać niecną intrygę skupiającą się na Prism Island, ale także wypełnić kolorami te miejsca, z których farba została wyssana. Wokół farbek kręci się mechanika gry. Ich ilość jest ograniczona, lecz nowe zapasy zdobywamy przeczesując świat gry. Farby przydają się one podczas eksploracji, gdy główny bohater specjalnym młotkiem zamalowuje białe plamy, ale też i do walki. W trakcie zmagań odwiedzamy zróżnicowane lokacje, w których czekają na nas przeróżne wyzwania. Podstawowym naszym celem jest znajdowanie gwiazdek, podobnie jak w platformerach z serii Super Mario. W odróżnieniu od platformówek, tutaj jednak nacisk na sekcje zręcznościowe jest wyraźnie mniejszy. Przede wszystkim skupiamy się na rozwiązywaniu łamigłówek.

Po drodze zbieramy karty wszelkiej maści. Przydają się one głównie podczas walk, ale niekiedy robimy z nich użytek również w trakcie eksploracji. Gdy napotkamy jakiegoś przeciwnika przenosimy się na oddzielne pole bitwy (jak w tradycyjnych jRPG-ach) mając do dyspozycji wszystkie posiadane karty. Karty miewają przeróżne zastosowanie. Są to np. bronie typu skok, uderzeniem młotkiem czy ogniste pociski, możliwość przyzwania przeciwnika by stanął tymczasowo po naszej stronie itd. itp. Tu i ówdzie pojawiają się elementy zręcznościowe. Wciśnięcie przycisku w odpowiednim momencie może spowodować, że zadamy większe obrażenia, więcej ciosów tudzież zablokujemy wrogi atak.

Gra korzysta z funkcji GamePada. Karty z talii wybieramy za pomocą ekranu dotykowego, a następnie możemy (choć nie musimy) wypełnić je kolorem, co zwiększa ich efektywność. GamePad służy też do wycinania elementów otoczenia, dzięki czemu otwieramy sobie drogę do niedostępnych normalnie miejsc.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme