Trauma Center: New Blood

Trauma Center: New Blood

7,0
2 oceny

Ocena wg platformy:

Wii 7.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Atlus
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Zręcznościowa,   Symulacja
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
20.11.2007
Europa:
07.11.2008
Producent:
Atlus
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Zręcznościowa,   Symulacja
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
20.11.2007
Europa:
07.11.2008

Trauma Center: New Blood - opis gry

Trauma Center: New Blood jest powieścią graficzną z elementami symulacji wchodzącą w skład serii Trauma Center, wydaną listopadzie 2007 r. na konsolę Nintendo Wii. Za developing odpowiadała firma Atlus, a za dystrybucję firmy Atlus (Japonia, Ameryka Płn.) oraz Nintendo (Europa, Australia). W tworzeniu gry brali udział Masayuki Doi (ilustracje) oraz Atsushi Kitajoh (muzyka), powiązani z wieloma tytułami z serii Shin Megami Tensei.

Fabuła New Blood rozgrywa się 10 lat po wydarzeniach z Trauma Center: Under the Knife 2, w roku 2028. Głównymi bohaterami są dr Markus Vaughn oraz dr Valerie Blaylock - dwójka utalentowanych chirurgów obdarzonych darami Healing Touch, która po stażu w Instytucie Medycznym Concordii, Los Angeles, przenosi się do Szpitala Montgomery na śnieżnej Alasce. Na przestrzeni kolejnych operacji stajemy się świadkami zamknięcia szpitala i powrotu Makrusa do Concordii, gdzie od swojego znajomego, prof. Wilkensa, dowiaduje się o nowym szczepie pasożytniczych organizmów zwanych Stigma. Kiedy niedługo potem zarażony Stigmą profesor zostaje porwany, a z jego biura znikają wszystkie notatki dotyczące nowej choroby, bohaterowie otrzymują zaproszenia od Caduceusa - organizacji paramedycznej zwalczającej efekty Sigmy.

Dalsza część tekstu pod wideo

Rozgrywka nie zmieniła się zbytnio względem poprzednich części. Jej trzonem wciąż pozostaje połączenie sekcji czytanych, w których poznajemy rozwój fabuły, z sekcjami zręcznościowymi, podczas których przeprowadzamy operacje. Wykorzystywany jest do tego zestaw nunchuck + wiilot, gdzie nunchuckiem dobieramy odpowiednie narzędzia, a poprzez ruchy wiilota dokonujemy potrzebnych w danej fazie zabiegu działań takich jak wykonywanie nacięć, wstrzykiwanie lekarstw, usuwanie odłamków szkła czy zaszywanie ran. Od tego, jak dobrze nam idzie, zależy stan pacjenta i stopień, w jakim opadać będą jego oznaki życia. W razie problemów możemy wspomóc się tzw. Healing Touch - specjalną umiejętnością głównych bohaterów. Markus może za jej pomocą spowalniać czas podczas wykonywania kolejnych czynności, zaś dar Valerie czasowo uchroni pacjenta przed tzw. "flatline" (zatrzymaniem akcji serca) niezależnie od naszych poczynań. Każdą udaną operację podsumowuje ranga oceniająca naszą zreczność w skali od C (początkujący) przez A (starszy chirurg) do XS (geniusz medycyny). Poza trybem fabularnym dostępna jest także seria wyzwań "Challenge Missions", w której musimy zoperować jak największą liczbę pacjentów w określonym czasie.

Gra otrzymała zwykle pozytywne (77% na agregatorze Metacritic) oceny od serwisów branżowych. Doceniono w niej zwłaszcza nowe tryby gry oraz udany voice-acting, główną wadą był zaś niewyważony poziom trudności sekcji zręcznościowych, zwłaszcza pod koniec gry.

Gra wspiera tryb multiplayer dla dwóch graczy w lokalnej kooperacji. Każdy z uczestników wciela się w takim przypadku albo w Markusa, albo w Valerie, aby wspólnie przeprowadzać znane z trybu dla jednego gracza operacje z wykorzystaniem obu ich zdolności Healing Touch.

Komentarze (1)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper