Pokemon Picross

Pokemon Picross

7,4
5 oceny

Ocena wg platformy:

3DS 7.4

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Jupiter
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Logiczna
Premiery
Świat:
02.12.2015
Europa:
03.12.2015
Producent:
Jupiter
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Logiczna
Premiery
Świat:
02.12.2015
Europa:
03.12.2015

Pokemon Picross - opis gry

Pokemon Picross jest logiczną grą freemium opartą o świat i postacie znane z gier i anime marki Pokemon. Została ona udostępniona na cyfrowej platformie eShop dla konsoli Nintendo 3DS na początku grudnia 2015 r. Za developing odpowiedzialne było studio Jupiter Corporation, a za jej wydanie firma Nintendo.

Gra pod względem założeń bazuje na oryginalnych odsłonach Picross - dostępnej na eShopie serii gier przypominających budową łamigłówki sudoku. W tym przypadku jednak, zamiast równania matematycznego, na podstawie cyfr opisujących rzędy i kolumny nonogramu musimy dojść do tego, które pole należy zamalować, aby całość utworzyła prosty obrazek. Przygodę rozpoczynamy od rozmowy z profesor Tetrą, badaczką Pokemonów, która w serii samouczkowych zadań udzieli nam kilku rad, jak ułatwić sobie rozwiązywanie picrossów i na co zwracać uwagę w ich konstrukcji. Po takim wprowadzeniu pozostanie nam już tylko łamanie głowy podczas kolejnych (w sumie ponad 300) plansz, z których każda pozwoli na złapanie nowego Pokemona. Jeżeli uda nam się je zaliczyć, mieszcząc się w założonym odgórnie limicie czasowym, stworek dołaczy do naszej kolekcji, a my będziemy mogli zabierać go ze sobą na kolejny poziom. Każdy z nich posiada jedną ze specjalnych umiejętności, które aktywowane ręcznie lub na samym początku planszy ułatwią nam dalsze jej rozwiązywanie, np. Blue Force Squirtle'a podświetli na niebiesko rzędy, w których na pewno możesz zapewnić pewne pola, a Rising Reveal od Eevee odsłoni kilka pól w wybranej kolumnie. Każdorazowe użycie takich umiejętności przemęcza stworki, muszą one więc odpocząć przed ponownym ich użyciem.

Dalsza część tekstu pod wideo

Poza trybem fabularnym gracz ma do dyspozycji także inne rodzaje rozgrywki. Daily Training jest codziennym wyzwaniem pozwalającym zdobyć nieco Picrites, a w którym musimy ułożyć w określonym czasie serię losowych łamigłówek nie tworzących obrazka. W Mural Mode uzupełniamy specjalną podobiznę legendarnego Pokemona przy użyciu kostek zdobytych za wykonanie określonych zadań w trybie fabularnym. Za pomocą Passwords wprowadzimy udostępnione w innych źródłach hasła odblokowujące dodatkową zawartość, a Medals to spis już wykonanych i oczekujących wyzwań, a wykonanie każdego z nich wzbogaci nas o 3 Picrites.

Jako tytuł oparty o formułę freemium, Pokemon Picross wykorzystuje walutę zwaną Picrites do wykonywania oferowanych przez grę mikrotransakcji. Może to być wyzerowanie licznika oczekiwania na umiejętność danego Pokemona, natychmiastowe uzupełnienie wykorzystywanej do wypełniania pól łamigłówek Energii czy odkrywanie nowych plansz do rozwiązania. Niewielkie ilości Picrites można zdobyć podczas normalnej gry, np. rozwiązując łamigłówkę po raz pierwszy lub skompletować ją poniżej pięciu minut. Poza takimi przypadkami kolejne zestawy waluty można dokupować z poziomu eShopu - dostępnych jest sześć opcji doładowania, z których 200 Picrites kosztuje 0.99$/€, a 4.000 Picrites - 24.99$/€. Gra wykorzystuje rozwiązanie znane wcześniej z innej gry freemium - Pokemon Rumble World, w której dwie pierwsze paczki można jednorazowo nabyć za darmo, a po zakupie sumy 5.000 Picrites pozbędziemy się z rozgrywki jakichkolwiek opcji opłat.

Pierwsze wzmianki o tytule "Pokemon Picross" pojawiły się już w 1999 r., gra jednak nigdy nie została ukończona ani wydana. Platformami docelowymi miały być konsole GameBoy i GameBoy Color, a developerem - odpowiedzialne także za wyżej wymienioną odsłonę Jupiter Corporation.

Komentarze (2)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper