SKLEP
Kidou Senshi Gundam SEED (WSC)

Kidou Senshi Gundam SEED (WSC)

Kidou Senshi Gundam SEED
  • Producent: Bandai
  • Wydawca: Bandai
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 15.03.2003
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Strzelanina, Akcja
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 7

Ocena społeczności

7.01 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Kidou Senshi Gundam SEED jest grą akcji opartą o uniwersum serialu anime Mobile Suit Gundam, wydaną w marcu 2003 r. w Japonii na konsolę WonderSwan Color. Zarówno za developing, jak i dystrybucję odpowiedzialna była firma Bandai.

Oś fabularna gry wybiórczo odnosi się do pierwszych odcinków serialu anime z uniwersum Mobile Suit Gundam - Mobile Suit Gundam SEED. Akcja rozpoczyna się w 71. roku CE (Cosmic Era), kiedy to ludzkość zdążyła podzielić się na dwie frakcje - żyjących na Ziemi zwyczajnych ludzi zwanych Naturalami oraz mieszkających w kosmicznych koloniach, genetycznie modyfikowanych ludzi zwanych Coordinatorami. Między Naturalami i Coordinatorami często dochodzi do militarnych spięć, dlatego więc na należącej do Orb Union neutralnej kolonii Heliopolis prowadzone są prace nad pięcioma nowymi modelami Model Suitów - wielkich robotów mających pomóc w definitywnym zakończeniu konfliktu. Kiedy ZAFT, siły militarne Coordinatorów, atakują kolonię w celu wykradzenia prototypów, młody Kira Yamato wchodzi w posiadanie jednego z nich - GAT-X105 Strike Gundama. Kierowany przez Murrue Ramius - kapitan okrętu wojennego Sojuszu Ziemskiego, Archangela, Kira opuszcza zniszczony dom i wyrusza na Ziemię, aby odzyskać resztę prototypów. Na przeszkodzie będzie mu jednak stał Athrun Zala - pilotujący GAT-X303 Aegis Gundama żołnierz ZAFTu i jednocześnie jego przyjaciel z dzieciństwa.

Mechanikę rozgrywki można uogólnić jako właściwą "grze akcji". Kontrolując naszego Strike Gundama, do czynienia mamy zwykle z dwoma rodzajami poziomów - ze statycznymi planszami, na których musimy niszczyć pojawiające się z różnych stron jednostki przeciwnika oraz z przesuwanymi planszami, podczas których niczym w scrollowanych shooterach zestrzeliwujemy nadlatujące z drugiej strony roboty i pojazdy. Na przestrzeni ośmiu poziomów za każdym razem zmieniać się będzie środowisko, w którym walczymy (przestrzeń kosmiczna, pustynia, dno oceanu, zaśnieżona Alaska itd.), inny będzie także cel naszej misji oraz przeciwnik-boss, jaki stanie nam na drodze. Poza samym pokonaniem bossa, często będziemy musieli także spełnić dodatkowe warunki, np. zestrzelić z poziomu pulpitu serię wystrzelonych w nas rakiet albo ukończyć misję w danym limicie czasowym. Po każdej zaliczonej sekcji otrzymuje Stock Points (SP), które możemy zużyć na podniesienie jednej z czterech statystyk Strike Gundama: siły ataku, pojemności baterii, trwałości pancerza oraz długości trybu Phase Shift.  

Po jednorazowym zaliczeniu gry w Game Mode, odblokowany zostaje Bonus Mode. W tym trybie wszystkie Stock Pointy, które zdobędziemy, będą kumulować się podczas kolejnych przejść gry. Zdobycie określonej ich liczby pozwoli nam odblokować kolejne grywalne Mobile Suity (spotykane w misjach Duel, Buster, Blitz i Aegis Gundamy). Każdym z nich możemy potem przechodzić grę w Bonus Mode i dalej kumulować SP.

Gra została wydana jeszcze w czasie premierowej emisji serialu, zawiera więc tylko odniesienia do wydarzeń z pierwszej połowy sezonu(przed przesiadką Kiry do Freedom Gundama). Sam ZGMF-X10A Freedom Gundam jest jednak możliwy do odblokowania i użycia w Bonus Mode, nie różni się on jednak niczym od domyślnego Strike Gundama dostępnego od początku gry.


Opis opracował: Daaku
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme