SKLEP
The Elder Scrolls II: Daggerfall (PC)

The Elder Scrolls II: Daggerfall (PC)

The Elder Scrolls II: Daggerfall
  • Wersja:
  • Premiery
  • Świat: 31.08.1996
  • Europa: 1996
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG, Otwarty świat
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak
  • od lat 16

Ocena społeczności

7.86 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

The Elder Scrolls II: Daggerfall to wydany w 1996 sequel do pierwszej części sagi Bethesdy, który ujrzał światło dzienne dwa lata wcześniej. Gra rozwija ideę pierwszoosobowego RPG w otwartym świecie fantasy.

Fabuła drugiej części Elder Scrolls rozpoczyna się od audycji naszej postaci z cesarzem Imperium, Urielem Septimem siódmym. Dowiadujemy się od niego, że przywódca miasta Daggerfall niedawno zmarł i naszym celem jest danie jego duszy spokoju. Poza tym, mamy rozwiązać pewną osobistą sprawę imperatora. Nasz bohater w drodze do miasta rozbija się na morzu, jednak udaje mu się dopłynąć do brzegu. Gra zaczyna się od przebudzenia w jaskini i w tym momencie dostajemy kontrolę nad stworzoną przez gracza postacią.

Samo tworzenie postaci jest znacznie bardziej rozbudowane nie tylko względem poprzednika, ale również na tle całej serii. Gracz dostaje dwa wyjścia - albo powierza dużą część kreacji bohatera komputerowi, samemu wybierając jedynie w menusach lub korzysta z różnych ankiet, testów, itd., dzięki czemu ma wpływ nie tylko na statystki i profesję, ale również na takie niuanse jak relacje z różnymi frakcjami czy przeszłość bohatera. Nie istnieje w tym tytule jednak szczegółowy kreator wyglądu, ponieważ nie ma opcji oglądania swojego awatara w trzeciej osobie podczas normalnej rozgrywki (widać go jedynie na ekranie ekwipunku), dlatego gracz może wybrać jedynie twarz postaci.

Oś rozgrywki stanowi eksploracja ogromnych połaci terenu wykreowanym przez nas bohaterem. Daggerfall w tej kwestii ma do zaoferowania największy w serii The Elder Scrolls świat, którego przebycie zajmuje dwa tygodnie czasu rzeczywistego i w rozmiarach jest porównywalny do Wielkiej Brytanii. Zwiedzanie terenu zostało przystosowane do coraz częściej pojawiających się w 1996 roku akceleratorów 3D i myszek. To drugie skutkuje możliwością już dość współczesnego rozglądania się myszką i rozbudowaniem systemu walki, w którym wybieramy nie tylko oręż, którym uderzymy, ale też sposób, w jaki to zrobimy. Wcześniej wspomniany sprzęt zdolny do generowania trójwymiarowej grafiki również miał bardzo duże przełożenie na sam gameplay - otoczenie jest w pełnym 3D (postaci jednak wejdą w trzy wymiary dopiero przy okazji następnej części), co sprawia, że zawarto w nim wiele więcej szczegółów i uczyniono go dużo bardziej interaktywnym.

The Elder Scrolls II: Daggerfall w momencie premiery spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem. Recenzenci chwalili ogromny świat i system walki, jednak jako wady wymieniali ogromną ilość bugów, które jednak poprawiono w kolejnych łatkach. W 2009 roku, z okazji piętnastolecia serii, gra wraz z poprzednikiem została udostępniona za darmo na oficjalnej stronie sagi Bethesdy.


Opis opracował: Affek
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme