SD Gundam Force

SD Gundam Force

4,7
3 oceny

Ocena wg platformy:

GBA 4.7

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Bandai
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Bijatyka chodzona,   Platformowa
Premiery
Świat:
05.08.2004
Europa:
10.10.2004
Producent:
Bandai
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Bijatyka chodzona,   Platformowa
Premiery
Świat:
05.08.2004
Europa:
10.10.2004

SD Gundam Force - opis gry

SD Gundam Force (skrót od "Superior Defender") jest platformową grą akcji opartą o uniwersum serialu anime Mobile Suit Gundam. Została ona wydana w 2004r. na konsolę GameBoy Advance, a zarówno za developing, jak i dystrybucję odpowiadała firma Bandai. Jest to jedna z bardzo niewielu gier serii SD Gundam wydanych na Zachodzie.

Świat przedstawiony w SDGF wzoruje się na serialu anime pod tym samym tytułem, wydanym z okazji 25-lecia marki Mobile Suit Gundam. Wszystko zaczyna się w futurystycznym mieście Neotopii, w którym pokojowo koegzystują ze sobą roboty i ludzie. W obliczu niespodziewanego zagrożenia - armii Dark Axis wywodzącej się z wymiaru Ark, roboty z Captain Gundamem na czele formują ruch obrony Super Dimensional Guard, zajmujący się ochroną miasta i jednoczesną walką z siłami Generała Zeonga, a wszystko to w sekrecie przed ludzką częścią populacji.

Dalsza część tekstu pod wideo

Grę rozpocząć można jednym z trzech bohaterów. Captain Gundam poza serią ciosów pięściami potrafi zasłaniać się tarczą, strzelać z karabinku oraz posiada podwójny skok. Musha Gundam walczy dwoma katanami, którymi zadaje najwyższe obrażenia, posiada także atak z rozbiegu. Knight Gundam z kolei potrafi dowolnie unosić się w powietrzu i atakować na dystans cięciami wielkiego miecza, potrafi go także naładować celem wykonania rykoszetującej techniki. Pomiędzy postaciami można się w każdej chwili przełączać przyciskami L/R, współdzielą one jednak pasek życia. W miarę rozprawiania się z kolejnymi przeciwnikami rośnie nasz poziom doświadczenia, co przenosi się na szybsze i silniejsze ataki oraz zwiększoną obronę. Poziom ten jest obniżany o 1 ilekroć stracimy życie.

Celem każdego poziomu jest dojście do końca etapu, walcząc z zastępami sił wroga oraz zbierając power-upy podnoszące nasz licznik punktowy. Gęsto porozmieszczane po lokacjach bloki mogą zostać zniszczone tylko za pomocą pokonanych przeciwników, poza szybkimi palcami ważne jest także taktyczne rozmieszczenie bohatera. Często napotkamy też zamknięte sekcje, w których musimy pokonać wszystkie obecne przeszkadzajki, aby przejść dalej. Poza poziomami stricte platformowymi będziemy także przemieszczać się do przodu wraz z szybko przesuwającym się ekranem lub próbować strącić umieszczoną na pędzącym pociągu bombę. W niektórym miejscach znajdziemy też ukryte portale do dodatkowych plansz, pozwalających jeszcze bardziej zwiększyć nasz mnożnik punktowy.

Gra podzielona jest na sześć epizodów, z czego po dwa przypadają Ziemi, wymiarowi Lacoa oraz wymiarowi Ark. Podchodzenie do kolejnych plansz jest nieliniowe - często pod ich koniec czeka nas rozwidlenie, które w zależności od naszego wyboru przeniesie nas na inny zestaw poziomów. Sprawia to, że podchodząc do gry kilkukrotnie lokacje, które odwiedzimy i bossowie, z którymi zawalczymy, będą się różnić. Między epizodami towarzyszą nam też humorystyczne scenki rodzajowe ZakoZako Hour, w których trójka Zako po wykonaniu skeczu podsumowuje obraną przez nas drogę oraz nagradza rangą za efektywność.

Komentarze (1)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper