Mizzurna Falls

Mizzurna Falls

7,8
4 oceny

Ocena wg platformy:

PSone 7.8

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Human Entertainment
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Symulator życia
Premiery
Świat:
23.12.1998
Producent:
Human Entertainment
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Symulator życia
Premiery
Świat:
23.12.1998

Mizzurna Falls - opis gry

Mizzurna Falls jest grą przygodową z otwartym światem autorstwa nieistniejącego już studia Human Entertainment. Ukazała się ona w Japonii w 1998 r., a platformą docelową była konsola PlayStation.

Wszystko rozpoczyna się dokładnie o 6:13 rano dnia 25 grudnia w miasteczku Mizzurna Falls, w stanie Kolorado. Wtedy to ciało Kathy Flannery, lokalnej uczennicy szkoły średniej, zostaje odnalezione w otaczającym mieścinę lesie. Rany na jej ciele wskazują na atak dużego zwierzęcia, prawdopodobnie niedźwiedzia. Niecałą godzinę później na policję dzwoni matka Emmy Lowland, klasowej koleżanki Kathy, zgłaszając zaginięcie swojej córki. Gdy o wszystkim dowiaduje się Matthew Williams, przyjaciel obu ofiar, rozpoczyna on własne, prywatne śledztwo. Już pierwsze poszlaki zdają się wskazywać, że obie sprawy wydają się być ze sobą połączone...

Dalsza część tekstu pod wideo

Na przestrzeni gry przyjdzie nam pokierować właśnie Matthewem, aby dzięki dialogom przeprowadzanym z postaciami oraz zaobserwowanym scenkom posuwać się dalej na drodze wyjaśnienia zarówno zagadkowej śmierci Kathy, jak i zniknięcia Emmy. W tym celu poruszać będziemy się nie tylko po całym miasteczku Mizzurna Falls, ale także jego przyległościach (m.in. tytułowy wodospad, górskie ostępy, okoliczne lasy). Możemy robić to na piechotę, ale lepiej jest skorzystać z naszego Volksvagena Beetle - tak długo, jak nie zapomnimy zatankować go z pomocą rozsianych po miasteczku stacjach benzynowych. 

Na odwiedzenie czeka szereg przybytków właściwych małemu miasteczku - posterunek policji, szpital, kościelna parafia, bar itd. W każdym z nich napotkamy pracujące tam postacie, a także klientów wykonujących akurat swoje obowiązki. Każdy NPC ma ściśle ustalony plan dnia, często więc można spotkać go w tym samym miejscu o danej godzinie lub w dniu tygodnia. Jest to o tyle ważne, że tylko w odpowiednich ramach czasowych możemy być świadkami wydarzeń mogących potencjalnie pchnąć akcję do przodu. Gra śledzi rzeczywisty, choć przyspieszony, cykl dobowy, a pory dnia warunkują nie tylko obecność ludzi na ulicach, ale także drobne szczegóły - zmieniająca się barwa słońca, zapalające się na noc światła itp. Na rozwiązanie zagadki mamy odgórny limit czasowy - jeżeli do tego czasu nie uda nam się ująć sprawcy, czeka nas nieodwracalny koniec gry.

Twórcy Mizzurna Falls wydali swoje dzieło w Japonii dokładnie 23 grudnia - po to, aby gracze po kupnie jej (lub otrzymaniu w prezencie) na Boże Narodzenie mogli od razu zidentyfikować się z wydarzeniami przedstawionymi w grze. Mizzurna Falls jest także pierwszą trójwymiarową grą z otwartym światem dostępną na rynku (jeszcze przed sławetnym, wydanym na Dreamcasta Shenmue uważanym za protoplastę gatunku). Co dziwi zwłaszcza ze względu na fakt, że PlayStation, konsola 32-bitowa, była w stanie udźwignąć wszystkie zaimplementowane w niej funkcje (cykl dobowy, plany dnia NPCów, brak ekranów ładowania na przestrzeni mapy, itp.).

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper