Boom Street

Boom Street

9,0
1 oceny

Ocena wg platformy:

Wii 9.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Square Enix
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Party games,   Ekonomiczna
Liczba graczy:
1-4
Premiery
Świat:
01.12.2011
Europa:
28.12.2011
Producent:
Square Enix
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Party games,   Ekonomiczna
Liczba graczy:
1-4
Premiery
Świat:
01.12.2011
Europa:
28.12.2011

Boom Street - opis gry

Boom Street (znane w Japonii pod nazwą Itadaki Street Wii oraz w Stanach Zjednoczonych jako Fortune Street) jest sequelem Itadaki Street DS, wydanym na konsolę Nintendo Wii w 2011 (Japonia, Stany, niektóre kraje europejskie) i 2012 (Australia, reszta Europy) roku. Za developing odpowiedzialne było Square Enix, a za wydawnictwo - firma Nintendo.

Gra należy do gatunku party games opartych o system gry planszowej Monopoly, w której gracze pokierować mogą postaciami z dwóch znanych marek: Super Mario od Nintendo oraz Dragon Quest od Square Enix. Mechanika planszy zapożycza rozwiązania zastosowane po części w seriach Mario Party i Itadaki Street.

Dalsza część tekstu pod wideo

Podczas każdej sesji zadaniem czwórki graczy jest poruszanie się po planszy za pomocą rzutów kostką oraz powiększanie swojego majątku poprzez wykupowanie dostępnych na polach sklepów. Każdy z graczy może dalej rozwijać każdy z przybytków, podnosząc jego wartość oraz utrudniając rywalom przejęcie go. Na mapie porozrzucane są także cztery symbole karciane (kier, trefl, pik, karo), których zebranie i umieszczenie na polu startowym skutkuje sporym awansem. W jego skład wchodzi nagroda pieniężna, podwyżka otrzymywanych co turę dochodów, premia od sklepów zależna od ich liczby i stopnia rozwinięcia oraz bonus za podniesienie poziomu.

Grę wygrywa ten gracz, który jako pierwszy powróci na pole startowe, osiągając lub przekraczając założony próg dochodów. Jeżeli któremuś z graczy zabraknie podczas sesji gotówki, będzie on musiał wystawić na sprzedaż część swoich sklepów lub akcji. Jeżeli mimo tego jego saldo pozostanie ujemne - automatycznie przegrywa. Każdą sesję można prowadzić na jednym z dwóch zestawów zasad. Standard Rules zakłada obecność na planszy kilku różnokolorowych dzielnic, giełdę papierów wartościowych do dalszego obrotu gotówki oraz pola "niewykorzystanej ziemi", na których kupować można wybrane przez siebie przybytki (punkty kontrolne, biura nieruchomości lub podatkowe). Easy Rules wolny jest od tych mechanizmów, czyniąc go idealnym dla mniej obeznanych z systemem graczy.

Gracz ma do wyboru po 13 postaci z serii Super Mario (m.in. Mario, Luigi, Wario, Donkey Kong, Bowser) i Dragon Quest (m.in. Slime, Yangus, Angleo, Bianca, Jessica), co daje w sumie 26 grywalnych postaci. Gracz może także wykorzystać w sesji wizerunek swojego Mii. Na początku dostępnych jest 12 plansz (po 6 dla każdej serii) plus kolejnych 6, które odblokować można w Tour Mode.

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper