SKLEP
Republique (PS4)

Republique (PS4)

Republique
  • Producent: Camuflaj / Logan
  • Wydawca: GungHo Entertainment
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 22.03.2016
  • Europa: 25.03.2016
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Akcja, Skradanka
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak
  • od lat 16
  • przemoc

Ocena społeczności

7.51 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Republique to gra action-adventure wyprodukowana przez studio Camouflaj. Tytuł ukazał się najpierw na urządzeniach mobilnych, gdzie dystrybuowany był w odcinkach, a później trafił także na komputery osobiste oraz na PlayStation 4. Przy jego tworzeniu brał udział m.in. Ryan Payton, który wcześniej udzielał się przy grach Kojima Productions i przy Halo 4.

Akcja gry toczy się w fikcyjnym totalitarnym państwie, a konkretnie w kompleksie o nazwie Metamorphosis, w którym prowadzone są eksperymenty na ludziach określanych jako Pre-Cals. Główną bohaterką jest Hope, jedna z Pre-Cals, która prosi nas o pomoc w zorganizowaniu ucieczki.

Produkcja Camouflaj mocno inspiruje się “Rokiem 1984” George’a Orwella, czerpiąc z niego wiele motywów (takich jak inwigilacja). Największą nowością w wersji na stacjonarne sprzęty jest możliwość bezpośredniej kontroli Hope, co nie było możliwe na urządzeniach mobilnych. Tam do kontrolowania podopiecznej używaliśmy ekranu dotykowego.

Rozgrywka niemało czerpie z Metal Gear Solid i innych skradanek. Hope przede wszystkim musi unikać personelu Metamorphosis, zresztą na dobrą sprawę nie ma za bardzo innego wyjścia, bo w jej ręce nie wpadnie żaden potężny arsenał. Do samoobrony może używać np. gazu pieprzowego, paralizatora bądź min usypiających strażników (niekiedy odpada jednak nawet to, bo ci bywają zabezpieczeni przed niektórymi atakami). Najważniejszy gameplayowy myk to system zwany OMNI View. Umożliwia on podglądanie tego, co dzieje się w ośrodku badawczym przy pomocy wielu zamontowanych w nim kamer przemysłowych, a także hackowanie rozmaitych przedmiotów, co nie tylko dostarcza dodatkowych informacji o fabule i tutejszym świecie, ale tez pozwala zdobywać nowe umiejętności, jak chociażby zdolność widzenia przez ściany.

Na marginesie warto zaznaczyć, że inspiracje MGS widoczne są też gdzie indziej. Otóż Hope może wykradać strażnikom dyskietki z grami, co dostarcza komentarzy ze strony Coopera, jednej z pomagającej jej postaci.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme