I Am Setsuna

I Am Setsuna

7,1
15 oceny

Ocena wg platformy:

NS 7.5
PC 6.8
PS4 7.0
PS Vita -

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Tokyo RPG Factory
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Premiery
Świat:
18.02.2016
Europa:
19.07.2016
Producent:
Tokyo RPG Factory
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Premiery
Świat:
18.02.2016
Europa:
19.07.2016

Recenzja redakcji

Recenzja: I Am Setsuna (PS4)
8.0
Recenzja: I Am Setsuna (PS4)
PS4
Pokaż kolejne recenzje

I Am Setsuna - opis gry

Project Setsuna, w Japonii znana pod tytułem Ikenie to Yuki no Setsuna (tłumaczone jako Setsuna of Sacrifice and Snow), to japońska gra RPG wyprodukowana przez studio Tokyo RPG Factory i wydana przez Square Enix. Produkcja ukazała się na PlayStation 4, PlayStation Vita i Nintendo Switch.

Centralnym motywem gry jest “smutek”. Akcja toczy się na pewnej śnieżnej wyspie, która regularnie terroryzowana jest przez demony. Aby je udobruchać, miejscowi składają ofiarę z młodej dziewczyny. Tym razem wybór pada na tytułową Setsunę. Wraz z najemnikiem Endirem (imię można zmienić), który jest tutejszym głównym bohaterem, oraz tajemniczą podróżniczką Aeterną trójka ta wyrusza w długą i pełną niebezpieczeństw podróż do miejsca, gdzie ma zostać złożona ofiara. Po drodze oczywiście bohaterowie zetkną się też z innymi postaciami.

Dalsza część tekstu pod wideo

Setsuna to gra, która miała nawiązywać do epoki 16-bitów i została stworzona z myślą o ludziach, którzy wspominają ten czas z rozrzewnieniem. Rozgrywka przywodzi na myśl Chrono Trigger. Kamera ukazuje wydarzenia znad głów podopiecznych. Pomiędzy lokacjami przemieszczamy się dzięki mapie świata. W miastach możemy rozmawiać z NPC-ami, uzupełniać zapasy, nabywać nowy ekwipunek, w dungeonach odkrywać skrzynie ze skarbami, walczyć z bossami itd. Na późniejszym etapie otrzymujemy też dostęp do latającego statku.

Przeciwnicy widoczni są podczas eksploracji. Po kontakcie z nimi rozpoczyna się walka, ale w odróżnieniu od większości klasycznych jRPG-ów nie przenosimy się na specjalne wydzielone pole bitwy. Walki toczą się w systemie turowym, a pożądane komendy wybieramy z listy po napełnieniu się wskaźnika ATB. Na uwagę zasługuje również system Momentum premiujący ryzyko. Po napełnieniu ATB możemy odczekać trochę czasu narażając się na obrażenia, by załadować punkty SP (maksymalnie 3). Pozwalają one odpalić wspomniane Momentum, które dzięki zastosowaniu Fluxów zwiększa siłę ciosów, narzuca na wroga negatywne statusy przy ataku, pozwala uzyskać różne boosty czy automatyczne uzdrowienie punktów HP i MP. Warunek jest jednak taki, by w odpowiednim momencie wykonywania ataku/skilla wcisnąć stosowny przycisk.

Na potencjał i umiejętności naszych postaci składa się kilka elementów. Najważniejszym są specjalne kamienie (Spritnite), które pozwalają nam uzbroić członków drużyny w skille ofensywne (np. Fire, Lightning, X-Strike, Cyclone) , defensywne (np. Cure, Haste, Project, Wall), pasywne, nowe komendy i ataki łączone wykonywane przez dwie lub trzy postacie. Kamieni jest bardzo dużo, niektóre mogą być używane tylko przez konkretną postać, a zdobywamy je w dość dziwny sposób. Aby wejść w posiadanie interesującego nas kamienia wpierw musimy zebrać odpowiedni loot z wrogów, następnie sprzedać go kupcowi i wtedy za darmo nabyć kamyk (loot sprzedany różnym kupcom wpada na szczęście do jednej puli).

Niektóre mają też specjalny slot (wspomniany Flux), który pozwala permanentnie dodać do używanych kamieni jakiś efekt.

Muzykę do Setsuny napisał Tomoki Miyoshi, dla którego był to debiut w branży elektronicznej rozrywki.

Wideo - I Am Setsuna

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video

Komentarze (2)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper