Ancestors: The Humankind Odyssey

Ancestors: The Humankind Odyssey

6,3
4 oceny

Ocena wg platformy:

PC 7.0
PS4 6.0
XONE -

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Panache Digital Games
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja,   Survival
Premiery
Świat:
27.08.2019
Europa:
27.08.2019
Producent:
Panache Digital Games
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja,   Survival
Premiery
Świat:
27.08.2019
Europa:
27.08.2019

Recenzja redakcji

Ancestors: The Humankind Odyssey - recenzja gry. Nieludzko nudna historia człowieka
Igor Chrzanowski

Igor Chrzanowski

6.0
Ancestors: The Humankind Odyssey - recenzja gry. Nieludzko nudna historia człowieka
PC PS4 XONE

Ancestors: The Humankind Odyssey - opis gry

Ancestors: The Humankind Odyssey to gra action-adventure z elementami survivalu wyprodukowana przez niezależne studio Panache Digital Games. Przy jej tworzeniu brał udział Patrice Désilets, były pracownik Ubisoftu pracujący wcześniej przy serii Prince of Persia i Assassin’s Creed. Tytuł ukazał się na PC oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One.

Produkcja Panache bazuje na oryginalnych założeniach. Akcja rozgrywa się miliony lat przed naszą erą, a my wcielamy się tu w małpy, które muszą radzić sobie w wybitnie niesprzyjających warunkach. Naszym zadaniem jest zapewnić im przeżycie, dzięki czemu w dalszej perspektywie doprowadzimy do ich ewolucji we współczesnego człowieka.

Dalsza część tekstu pod wideo

Podczas rozgrywki trafiamy do otwartego prehistorycznego świata, w którym czeka na nas mnóstwo najróżniejszych niebezpieczeństw, a jednocześnie musimy też dbać o tak podstawowe kwestie jak jedzenie, picie czy sen. Jak wspomniano, świat, który przyjdzie nam przemierzać, nie jest miejscem przyjaznym - wręcz bardzo daleko mu do tego miana. Uważać musimy na rozmaite drapieżniki, np. wielkie ptaki, trujące rośliny czy grawitację - upadek z większej wysokości kończy się tu bowiem połamaniem kości. 

Małpy mogą używać swoich zmysłów i inteligencji, by radzić sobie z zagrożeniami. Dla przykładu zmysł słuchu pozwala wykryć drapieżnika lub pobratymca. Inteligencja natomiast pozwala zidentyfikować rzeczy zdatne do jedzenia. Wraz z dokonywanymi z czasem odkryciami zaczyna ona rosnąć, a co z tym idzie - naczelne zyskują nowe umiejętności, jak chociażby zdolność korzystania z ziół leczących.

Gdy nasza postać ścigana jest przez drapieżnika, wówczas musimy zbierać świecące obiekty. Jeśli tego nie zrobimy, wpadnie ona w histerię. Śmierć postaci oznacza, że przejmujemy kontrolę nad kolejną. Utrata wszystkich równoznaczna jest z końcem gry.

Podczas snu zyskujemy możliwość rozwoju postaci; zaimplementowany w Ancestors: The Humankind Odyssey system przypomina drzewko umiejętności z gier RPG. To właśnie wtedy dokonuje się stopniowo ewolucja. Generalnie historia rozgrywa się na przestrzeni aż 8 milionów lat. Przejście gry według zapowiedzi twórców zająć zaś może nawet 40-50 godzin. 

Komentarze (2)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper