Command & Conquer

Command & Conquer

7,8
50 oceny

Ocena wg platformy:

PC 7.9
PSone 7.9
N64 7.3
SAT -

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Westwood Studios
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strategiczna
Śr. czas:
40 godzin
Premiery
Świat:
12.1996
Europa:
12.1996
Producent:
Westwood Studios
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strategiczna
Śr. czas:
40 godzin
Premiery
Świat:
12.1996
Europa:
12.1996

Command & Conquer - opis gry

Command & Conquer to strategia czasu rzeczywistego (tzw. RTS) wyprodukowana przez Westwood Studios i wydana przez Virgin Interactive. Tytuł ukazał się na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation, Saturn i Nintendo 64.

Command & Conquer rozwija formułę Dune II, gry, która powszechnie uchodzi za protoplastę RTS-ów. Setting jest tym razem jednak bardziej inspirowany współczesnością, a konkretnie wojną w Zatoce. Fabuła opowiada o rywalizacji dwóch fikcyjnych organizacji: The Brotherhood of Nod oraz Global Defense Initiative. Sami możemy wybrać odpowiadającą nam frakcję, a następnie spróbować zaliczyć pewną liczbę misji składających się na jej kampanię. Historię opowiadają tu wstawki FMV z udziałem prawdziwych aktorów.

Dalsza część tekstu pod wideo

C&C opiera się na schemacie charakterystycznym dla RTS-ów. Z grubsza wygląda to tak, że najpierw musimy wybudować bazę, następnie zgromadzić surowce, które dadzą nam dostęp do środków umożliwiających rozbudowanie sił, a na końcu rozbudować owe siły na tyle, żeby były w stanie poradzić sobie z przeciwnikiem. Wspomniane frakcje nieco różnią się od siebie. Siły GDI są generalnie wytrzymalsze i dysponują większą siłą ognia, natomiast Nod specjalizuje się w niekonwencjonalnych metodach prowadzenia działań wojennych. Celem większości misji w obu kampaniach jest zniszczenie bazy nieprzyjaciela. Oczywiście wszystko toczy się w czasie rzeczywistym, co oznacza, iż druga strona nie czeka aż skończymy przygotowania i działa cały czas na własną rękę. Jeśli będziemy zbyt długo zwlekać, sama zacznie atakować.

Poszczególne wersje C&C nieco się od siebie różniły. Na komputerach dostępny był tryb multiplayer dla maksymalnie czterech osób, którego pod jakąkolwiek postacią brakowało na PlayStation i Saturnie, ale te edycje posiadały zamiast tego dodatkowe misje z dodatków. Z kolei wersja na Nintendo 64 posiadała trójwymiarową grafikę (otoczenie i obiekty wykonane w 3D), ale ją również pozbawiono multiplayera.

Wideo - Command & Conquer

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video
Youtube video

Komentarze (4)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper