SKLEP
Ghouls ‘n Ghosts (SMD)

Ghouls ‘n Ghosts (SMD)

Ghouls ‘n Ghosts
  • Producent: Capcom
  • Wydawca: Sega
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 29.10.1989
  • Europa: 30.11.1990
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Akcja, Platformowa
  • Liczba graczy: 1

Ocena społeczności

8.14 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Ghouls ‘n Ghosts to scrollowany action-platformer wyprodukowany i wydany przez Capcom na różne platformy, między innymi Mega Drive, Master System i Amigę. Gra była drugą częścią serii Ghosts ‘n Goblins, której pierwsza odsłona ukazała się jeszcze na NES-ie.

Akcja toczy się trzy lata po wydarzeniach przedstawionych w pierwowzorze. Arthur zdołał wówczas pokonać króla demonów Astarotha oraz uratować porwaną przezeń księżniczkę. W międzyczasie jednak władzę w zaświatach przejmuje inny demon, Lucifer (Loki w niektórych wersjach), który nie ma zamiaru siedzieć w kącie z podkulonym ogonem. Jego pierwszą akcją jest atak na królestwo, podczas którego wykrada on również duszę wspomnianej księżniczki zabijając ją.

 

Rozgrywka nie odbiega od tego, co gracze mogą znać z pierwszej części. Jako rycerz o imieniu Arthur przedzieramy się przez najeżone straszydłami poziomy, by zaciukać władcę zaświatów i ponownie przywrócić pokój w krainie. Po drodze nasz podopieczny zgarnia rozmaite bronie i pancerze pozwalająca mu łatwiej zmagać się z oponentami. Nowością w Ghouls ‘n Ghosts jest możliwość ciskania orężem w górę w dół (gdy Arthur jest w powietrzu).

 

Różne dobra zdobywamy ze skrzyń, który ukryte są pod nogami głównego bohatera. Żeby zdobyć do nich dostęp, musimy wskoczyć na odpowiednie miejsce - wówczas skarby zostaną wywleczone na powierzchnię. Niemal każda dostępna w grze broń daje nam możliwość odpalenia ataku specjalnego, ale do tego najpierw potrzebujemy złotej zbroi. W ferworze walki może się jednak zdarzyć, że trafimy w skrzynię, co nie jest bez znaczenia. Doprowadza to do pojawienia się maga, który przemienia Arthura w staruszka lub bezbronną kaczkę.

 

Na przejście czeka pięć poziomów i szósty pod postacią komnaty Lucifera, przy czym należy dodać, że twórcy zastosowali tu patent podobny do tego z pierwszej części, czyli podstawowe pięć leveli musimy przejść dwukrotnie. Za drugim razem otrzymujemy jednak specjalną broń.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme