Mega Man Zero

Mega Man Zero

7,8
12 oceny

Ocena wg platformy:

GBA 8.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Inti Creates
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja,   Platformowa
Śr. czas:
10 godzin
Premiery
Świat:
26.04.2002
Europa:
31.10.2002
Producent:
Inti Creates
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja,   Platformowa
Śr. czas:
10 godzin
Premiery
Świat:
26.04.2002
Europa:
31.10.2002

Mega Man Zero - opis gry

Mega Man Zero to dwuwymiarowy action-platformer wyprodukowany przez studio Inti Creates i wydany przez Capcom na Game Boy Advance. Gra dała początek nowej serii w ramach uniwersum będąc jednocześnie kontynuacją cyklu “Mega Man X”.

Akcja Mega Man Zero rozgrywa się jakieś sto lat po wydarzeniach przedstawionych w sadze “X”. Zero, android, który uratował świat, wybudza się z długiego snu, jednak to, co zostaje wcale nie przypomina sielanki. Światem trzęsie dystopijna Neo Arcadia, która chce wyeliminować wszystkie androidy. Szczęściem w nieszczęściu Zero jest to, że trafia on pod parasol ochronny Ciel, naukowiec kierującej ruchem oporu. W tej sytuacji łączą oni siły, by obalić reżim.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Najważniejsze założenia rozgrywki nie uległy zmianie względem wcześniejszych serii (klasycznej i X), choć tu i ówdzie MMZ inaczej rozkłada akcenty. Nasz podopieczny potrafi oczywiście strzelać (dysponuje bronią podstawową i druga, opcjonalną), używać dasha i chwytać się ścian. Sporą zmian jest wprowadzenie systemu misji rozgrywających się w spójnym świecie. Dostęp do kolejnych zadań mamy w bazie ruchu oporu, a wykonując wytyczne otrzymujemy dostęp do kolejnych. Na przejście każdej misji mamy trzy życia, co sprawia, iż stopień trudności jest ustawiony dość wysoko (był to zresztą najważniejszy zarzut pod adresem gry).

 

Gra umożliwia modyfikowanie broni należących do Zero. Z czasem ich atrybuty rosną - zwiększa się siła ognia, zasięg, zmniejsza czas potrzebny by załadować superpocisk. Pokonanie bossów wprawdzie nie jest nagradzane już nowymi umiejętnościami, ale zamiast nich pojawiają się chipy bazujące na różnych żywiołach, których wyekwipowanie może w ten lub inny sposób wpłynąć na obrażenia zadawane przeciwnikom.

 

Jak wspomnieliśmy, gra nie należy do najprostszych. Twórcy ułatwili jednak nieco zadanie wprowadzając pomoce zwane “Cyber Elf”. Są to swoiste power-upy rzutujące na to, co dzieje się podczas misji. Mogą one dla przykładu spowalniać nieprzyjaciół lub zmniejszyć ilość energii bossa.

Wideo - Mega Man Zero

Komentarze (1)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper