Metroid: Zero Mission

Metroid: Zero Mission

9,0
29 oceny

Ocena wg platformy:

GBA 9.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Nintendo
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
10 godzin
Premiery
Świat:
09.02.2004
Europa:
08.04.2004
Producent:
Nintendo
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
10 godzin
Premiery
Świat:
09.02.2004
Europa:
08.04.2004

Metroid: Zero Mission - opis gry

Metroid: Zero Mission to dwuwymiarowa gra action-adventure wyprodukowana i wydana przez Nintendo na Game Boy Advance. Zero Mission to remake pierwszej części serii, która pierwotnie ukazała się w latach 80. na NES-ie.

Zero Mission nie tylko opowiada historię przedstawioną w pierwszej części serii, ale także rozwija ją o zupełnie nowy epizod. Punktem wyjścia dla gry jest podróż Samus Aran na planetę Zebes, gdzie kosmiczni piraci prowadzą eksperymenty nad niezwykle niebezpiecznymi pasożytami zwanymi “metroid”. Chcą je sztucznie rozmnożyć, by móc panować we wszechświecie.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Akcja gry toczy się na planecie Zebes - dotyczy to zarówno ‘podstawowej’ historii, jak i bonusowego epizodu będącego specjalnym dodatkiem przygotowanym z myślą o Zero Mission. Jako Samus Aran eksplorujemy różne klimatyczne miejsca -- jaskinie, bazy -- zmagając się przy okazji z kosmicznymi piratami. Realizując stawiane przed bohaterką wytyczne poszukujemy również power-upów, które dostarczają nowych funkcji jej pancerzowi, tym samym poszerzając strefę działania. Lokacje znane z pierwowzoru zostały odwzorowane z pieczołowitością w nowej oprawie graficznej, a do tego dorzucono nowe pomieszczenia, przedmioty, minibossów oraz jeszcze jedną całą nową miejscówkę - Chozodie.

 

Zero Mission wprowadza zwłaszcza jedną nowość, która wcześniej nie pojawiła się w całej serii - mianowicie pozwala nam pokierować poczynaniami Samus bez jej ikonicznego pancerza. W takiej sytuacji jest ona słabsza, musi się czołgać w ciasnych przejściach (nie ma możliwości transformacji w Morph Ball) a do samoobrony służy jej jedynie słaby pistolecik.

 

Uwaga na marginesie - osoby posiadające Metroid Fusion i Zero Mission mogą w tej drugiej grze odblokować galerie z ilustracjami przedstawiającymi między innymi wczesne lata Samus.

Wideo - Metroid: Zero Mission

Komentarze (3)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper