Cabal

Cabal

7,5
20 oceny

Ocena wg platformy:

NES 7.7
AMIGA 7.1

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
TAD Corporation
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina
Śr. czas:
10 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
06.1990
Producent:
TAD Corporation
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina
Śr. czas:
10 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
06.1990

Cabal - opis gry

Cabal to strzelanina wyprodukowana przez japońskie TAD Corporation i wydana w Europie przez Fabtek (a w Japonii przez Taito). Tytuł ukazał się najpierw na automatach, a następnie został przeniesiony także na inne platformy - Nintendo Entertainment System, komputery Amiga itd. Pewną innowacją wyróżniającą Cabala była perspektywa, z jakiej obserwowaliśmy rozgrywkę.

Fabuła nie jest zbytnio wydumana. Nasz wojak zostaje przerzucony do tak zwanej “republiki terrorystów”, gdzie jego zadaniem jest zniszczyć przeważające siły nieprzyjaciela. Grać możemy w pojedynkę lub w kooperacji ze znajomym. Do dyspozycji mamy karabin maszynowy z nieograniczoną ilością amunicji i granaty, których jest określona liczba. Jak wspomnieliśmy, unikalną cechą gry jest perspektywa dająca efekt pseudo-3D. Akcję obserwujemy zza pleców podopiecznego, a poruszać możemy się tylko w prawo lub lewo. Co godne odnotowania, sterujemy nie tylko postacią, ale także celowniczkiem pozwalającym skupić się na konkretnym celu w tle.

Dalsza część tekstu pod wideo

Cabal składa się z pięciu poziomów zakończonych starciem z jakimś bossem, a każdy z nich to w sumie cztery plansze - łącznie czeka tu na przejście dwadzieścia plansz. Na każdej z nich naszym zadaniem jest zniszczyć/zabić określoną ilość celów. O tym, jak blisko jesteśmy sukcesu informuje stosowny wskaźnik widoczny na ekranie, który zapełnia się ilekroć do piachu poślemy jakiegoś terrorystę. Ważne jest umiejętność turlania. Na późniejszych planszach ostrzał wroga jest na tyle intensywny, że bez dobrych uników ani rusz. Ciekawym patentem jest również to, że większość otoczenia jest zniszczalna. Nieprzyjaciel (albo my sami przez nieuwagę) może zniszczyć osłony, dzięki czemu jest mu łatwiej nas trafić. W zmaganiach pomagają niekiedy dopałki pojawiające się po zestrzeleniu jakiegoś obiektu. Mogą one dostarczyć granatów, punktów lub zmodyfikować działanie karabinu maszynowego.

Wideo - Cabal

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper