SKLEP
Clock Tower
1578V

Clock Tower

Clock Tower
  • Premiery
  • Świat: 14.09.1995
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Przygodowa, Horror
  • Liczba graczy: 1

Clock Tower to przygodówka point-and-click w klimatach horroru wyprodukowana i wydana przez japońskie studio Human Entertainment. Tytuł ukazał się na konsoli Super Nintendo w 1995 roku, a po dwóch latach jego odświeżona wersja trafiła też na inne sprzęty - PC oraz PlayStation. Inspiracją dla projektu była Phenomena, włoski film z lat 80. w reżyserii Dario Argento. Gra, choć nie wyszła oficjalnie poza Japonią, doczekała się fanowskiego tłumaczenia.

Główną bohaterką gry jest niejaka Jennifer Simpson, dziewczyna z Granite Orphanage, sierocińca znajdującego się gdzieś w Norwegii. Pewnego razu ona i jej przyjaciele zostają adoptowani przez niejakiego pana Barrowsa, zamożnego odludka mieszkającego w wielkiej rezydencji zwanej “wieżą zegarową”. Wszyscy z początku są szczęśliwi - przed nimi perspektywa nowego, lepszego życia. Ale sielanka trwa bardzo krótko. Wkrótce okazuje się, że znajomi Jennifer umierają jeden po drugim. Ich dotychczasowa opiekunka, prawa ręka Barrowsa, zniknęła, a po rezydencji grasuje szaleniec z wielkimi nożycami czyhając na kolejne ofiary…

 

Clock Tower to dwuwymiarowa przygodówka point-and-click, co oznacza, że nie mamy tu całkowitej kontroli nad postacią - zamiast tego sterujemy głównie kursorem. Jennifer może poruszać się w prawo lub w lewo, używając kursora możemy natomiast sprawić by wykonała innego rodzaju czynności, np. sprawdziła elementy otoczenia. Główną atrakcją gry, co odróżnią ją od innych przygodówek z epoki, jest obecność przeciwnika, który stale depcze nam po piętach - wspomnianego Scissormana. Bohaterka jest oczywiście zbyt słaba by mogła sobie z nim poradzić, no i nie ma żadnej broni, dlatego w razie zagrożenia musi uciekać i szukać miejsca, gdzie mogłaby się schować i przeczekać atak. Gra nie informuje o stanie zdrowia Jennifer, ale może ona umrzeć w trakcie naszych zmagań. Ważną rolę odgrywa ‘wskaźnik’ strachu, który wpływa na poczynania podopiecznej, jeśli jest ona bardzo spanikowana. Im więcej strachu, tym większe prawdopodobieństwo, że zaskoczy ją Scissorman.

 

Clock Tower w trakcie rozgrywki umożliwia nam podejmowanie kluczowych decyzji, które rzutują potem na bieg fabuły. Gra oferuje w sumie około dziesięciu zakończeń - zarówno niekanonicznych, jak i kanonicznych prowadzących do wydarzeń przedstawionych w drugiej części serii.

Recenzje

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme