Yakuza 0

Yakuza 0

Ocena wg platformy:

PC 8.7
PS4 8.7
XONE 7.7
PS3 5.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Sega
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja,   Otwarty świat
Śr. czas:
63.5 godzin
Premiery
Świat:
12.03.2015
Europa:
24.01.2017
Polska:
24.01.2017
Producent:
Sega
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja,   Otwarty świat
Śr. czas:
63.5 godzin
Premiery
Świat:
12.03.2015
Europa:
24.01.2017
Polska:
24.01.2017

Recenzja redakcji

Recenzja: Yakuza 0 (PS4)
8.0
Recenzja: Yakuza 0 (PS4)
PS4
Pokaż kolejne recenzje

Yakuza 0 - opis gry

Yakuza 0 to gra action-adventure z otwartym światem wyprodukowana i wydana przez Segę. Tytuł ukazał się na PlayStation 3 i PlayStation 4, przy czym ta pierwsza wersja ukazała się tylko w Japonii. Gra była prequelem pierwszej części serii Yakuza, która ukazała się jeszcze na PS2.

Fabuła

Yakuza 0 jest prequelem pierwszej części serii. Akcja gry rozgrywa się pod koniec lat osiemdziesiątych, a głównymi bohaterami opowieści są powiązani z japońską mafią (i znani z poprzednich odsłon cyklu) Kazuma Kiryu oraz Goro Majima. Kiryu i Majima wpadają w poważne kłopoty, z których muszą się wykaraskać możliwie jak najprędzej. Ten pierwszy zostaje niesłusznie oskarżony o zamordowanie człowieka. Dotychczasowy szef, Sohei Dojima, oferuje nagrodę za głowę Kiryu, ale to bynajmniej nie jedyne jego zmartwienie. Główny bohater musi też rozwiązać sprawę zagadkowej śmierci ze względu na swojego przyszywanego ojca, który wprowadził go do klanu i teraz może mieć z tego powodu problemy. Majima zaś prowadzi klub w Osace po odejściu z klanu Tojo. Interes idzie dobrze, lecz pozostaje on pod ciągła obserwacją. Pewnego dnia Majima otrzymuje jednak zlecenie, która pozwala mu wrócić do łask - musi kogoś zabić. Tym kimś jest jednak bezbronna, niewidoma dziewczyna.

Gameplay

Akcja gry toczy się w dwóch miejscach - fikcyjnych dzielnicach Kamurocho (Tokyo) oraz Sotenbori (Osaka). Obie są otwarte i możemy się po nich poruszać ze sporą swobodą.

Sama rozgrywka nie uległa szczególnym zmianom względem poprzednich odsłon, choć twórcy zaimplementowali tu i ówdzie kilka nowych patentów. Jednym z nich są różne style walki, pomiędzy którymi można się przełączać. Bohaterowie posiadają standardowo trzy style unikalne dla siebie. U Kiryu jest to Brawler (styl podobny do tego z poprzednich części), Beast (potężniejsze ataki kosztem szybkości) oraz Rush (szybkość kosztem siły). Natomiast u Majimy Thug (najbardziej zbalansowany), Slugger (nastawiony na używanie bronI) i Breaker (efekciarski styl walki przypominający taniec).

Gra posiada elementy RPG. Podobnie jak w Ishin (spin-offie rozgrywającym się w XIX wieku w epoce Bakumatsu), nowe umiejętności odblokowujemy na drzewku umiejętności za zdobywaną kasę (a nie doświadczenie). Generalnie jest ona przyznawana w większych ilościach niż poprzednio, ale można ją też stracić jeśli wpadniemy na niejakiego Mr. Shakedowna. Przegrana z nim oznacza utratę pieniędzy, choć potem można je odzyskać.

Poza głównym wątkiem gra oferuje inne atrakcje, jak przeróżne minigry (czyniąc zadość tradycji serii) oraz dodatkowe działalności, którymi można się zająć: Kiryu zajmuje się nieruchomościami, a Majima prowadzi klub. Sukcesy w tych dziedzinach pozwalają odblokować nowe style walki.

DLC

Do Yakuzy 0 nie były udostępniane żadne duże rozszerzenia, np. fabularne. Zamiast tego Sega udostępniała przez kilka tygodni po premierze mniejsze dlc zawierające taką zawartość jak ciuchy dla postaci, bronie itd.

Dalsza część tekstu pod wideo

Wideo - Yakuza 0

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video

Komentarze (20)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper