SKLEP
Dead Island 2 (PS4)

Dead Island 2 (PS4)

Dead Island 2
  • Producent: Sumo Digital
  • Wydawca: Deep Silver
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: Nie wydano
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Strzelanina, Otwarty świat, RPG akcji
  • od lat 18

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Dead Island 2 to kolejna odsłona survivalowej gry zręcznościowej osadzonej w otwartym świecie. Za tytuł nie odpowiada bezpośrednio firma Techland, lecz studio Yager, ojcowie Spec Ops: The Line. Tytuł pojawił się na rynku w 2016 roku na PS4, XONE i PC. Pierwsze Dead Island pozwalało na kooperację, do której w dowolnym momencie mógł wskoczyć kompan, ale posiadało też historię z określonym początkiem i końcem. Sequel z tymi sztywnymi ramami zrywa, stając się prawie rasowym MMO, w które szarpać może naraz ośmiu graczy

Akcja Dead Island 2 rozgrywa się kilka miesięcy po wydarzeniach na wyspie Banoi przedstawionych w poprzednich odsłonach. Armia Stanów Zjednoczonych objęła Golden State pełną kwarantanną. Zamknięta strefa w Kalifornii stała się krwawym rajem dla tych, którzy odmawiają opuszczenia swoich domów i napakowanym akcją placem zabaw dla renegatów poszukujących przygód, chwały i nowego początku. Cały teren działań stoi przed nami otworem i tylko od naszego widzimisię zależy, czy udamy się rozsmarowywać zombiaki do Hollywood, na wzgórze ze słynnym napisem, czy też wybierzemy rozlew krwi na piaszczystej plaży. Ograniczają nas jedynie umiejętności, bo po niektórych terenach błąkają się znacznie mocniejsze jednostki lub jest ich taka masa, że zeżrą nas żywcem.
 
Gameplay skupia się na wypełnianie kolejnych zadań, które stanowią motor napędzający nas do działania, podnoszeniu poziomu postaci (podobnie jak w oryginale i tu dostajemy za zabójstwa punkty doświadczenia), zdobywaniu coraz to nowej i silniejszej broni i jej ulepszeń. W łykaniu wirtualnych kilometrów pomagają nam cztery kółka (można będzie je odpicować), ściśle powiązane z klasami postaci. Tych zaplanowano cztery i tak szybki Speeder zasiądzie za kierownicą auta sportowego, zwalisty Berserker równie potężnego SUV-a, a grupę zamykają Łowca i Biskup. postacie odróźniają odmienne drzewka rozwoju. Każda z klas jest wyspecjalizowana w określonej czynności, dlatego też z nastawionego na brutalny pokaz siły Berserkera nie zrobisz faceta działającego po cichu. Z kolei i on, i szybkościowiec mogą korzystać z katany, ale jedynie ten drugi, szczególnie mocny w kwestii broni białej (czy to będzie maczeta, czy noże do rzucania), wykona z jej pomocą bardziej wymyślne i skuteczniejsze zabójstwa. 
 
W grze korzystamy z masy uzbrojenia, które możemy ulepszać. Po zakoszeniu kilku baterii elektrycznych z pobliskiego zdezelowanego sklepu, kawał żelastwa do machania wzbogacił się o opcję kopania prądem, a gdy uzbieramy kilka kanistrów benzyny, salwy ze spluwy dodatkowo podpalają zombiaki. Każda z broni ma dwa sloty na modyfikacje – jeden odpowiada właśnie za efekt dodatkowy (wśród których jest np. zamrażanie), drugi to modyfikator np. zwiększający obrażenia szlagów. Napraw i modyfikacji sprzętu dokonujemy w locie. Przygodę zaczynamy na ogrodzonym parkingu – to bezpieczna przystań, gdzie nieumarli nie wlezą, a my w spokoju możemy naprawić autko, dokupić ekwipunek czy podleczyć kompanów. Możliwa jest też szybka podróż pomiędzy już odkrytymi parkingami. Zombiaki też mają swoje „klasy”, więc na drodze spotkamy osobniki puszczające się w naszym kierunku sprintem, powolnie kroczące, samobójców pokrytych bąblami, eksplodujących, gdy tylko jesteśmy w pobliżu, czy większych osobników z różnokolorowymi kanistrami na plecach. 
Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme