SKLEP
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
4482V

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

The Legend of Zelda: Breath of the Wild
  • Producent: Nintendo
  • Wydawca: Nintendo
  • Polski dystrybutor: Conquest
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 03.03.2017
  • Europa: 03.03.2017
  • Polska: 03.03.2017
  • Gatunek: Przygodowa, Akcja
  • Liczba graczy: 1
  • od lat 12
  • przemoc

The Legend of Zelda: Breath of the Wild to gra action-adventure wyprodukowana przez Nintendo EPD (przy współpracy z Monolith Soft). Tytuł ukazał się na konsolach Nintendo Wii U oraz Nintendo Switch. Breath of the Wild to dziewiętnasta odsłona serii The Legend of Zelda wliczając w to gry z konsol stacjonarnych i przenośnych.

Developing

Głównym założeniem twórców Breath of the Wild był z jednej strony powrót do korzeni, czyli wartości prezentowanych przez pierwszą część serii (i zarazem najbardziej otwartą), a z drugiej wyjście poza pewne schematy cyklu. Grę współtworzyli weterani Nintendo oraz młodsze pokolenie developerów japońskiej firmy, co miało pomóc te wytyczne zrealizować.

Fabuła

Akcja rozgrywa się oczywiście w Hyrule. Kraina ta była domem dla wielu ras, które żyły w pokoju i dobrobycie, co zapewniała zaawansowana technologia stworzona przez rasę Sheikah. Sielanka dobiegła końca gdy pojawił się Calamity Ganon. Potrzebne były wielkie nakłady sił, aby dać odpór bestii: próbowała armia zorganizowana przez Sheikah, która składa się z czterech niebiańskich bestii i wielu mechanicznych strażników, próbowała też księżniczka Zelda. Armia ta zdołała w końcu uwięzić, nie pokonać, antagonistę w Hyrule Castle, jednego jego siła sprawiła, że maszyny Sheikah przeszły na złą stronę mocy. Sto lat później trapiony przez amnezję Link wybudza się z długiego snu słysząc tajemniczy głos i dowiaduje o tej historii (Breath of the Wild to pierwsza Zelda z voice-actingiem) od pewnego tajemniczego starszego człowieka. Calamity Ganon wciąż pozostaje uwięziony, lecz jego siły stopniowo rosną.

Gameplay

Gra daje nam wielką swobodę działania w zasadzie już na starcie. Teoretycznie możemy nawet spróbować zawalczyć z głównym złym. Link potrafi skakać i wspinać się praktycznie wszędzie, choć ważna podczas tego procesu jest stamina, która stale się kurczy (a gdy się skurczy całkowicie, Link spada, co może skończyć się zgonem). Ważny jest ponadto aspekt survivalowy. Główny bohater musi sobie radzić w niegościnnych regionach Hyrule na różne sposoby. Korzystać ze znalezionych broni (te po pewnym czasie ulegają zniszczeniu), tarcz, materiałów czy żywności, którą da się ugotować i tym samym zregenerować zdrowie. Za przykład kreatywnego podejścia może posłużyć tarcza, która jest w stanie posłużyć jako… deska snowboardowa.

Ważnym przedmiotem na wyposażeniu Linka jest Sheikah Slate, urządzenie o różnych właściwościach przypominające trochę GamePada. Za jego pomocą da się między innymi sprawdzać mapkę, parametry napotykanych przeciwników, tworzyć bomby, manipulować obiektami itd. Część tych funkcji należy jednak wcześniej odblokować za pomocą run. Innym istotnym przedmiotem jest Paraglider, paralotnia, która działa jak spadochron.

W Breath of the Wild nie brakuje rzecz jasna dungeonów z łamigłówkami, ale większy nacisk postawiono na tak zwane świątynie. W Hyrule jest ich łącznie 120 - z wyjątkiem czterech wszystkie są opcjonalne.

Gra korzysta z funkcji NFC. Za pomocą figurek Amiibo możemy np. przyzwać wilka z Twilight Princess.

DLC

Po premierze Breath of the Wild udostępniano dodatki dlc w ramach season passa. Były wśród nich między innymi nowe wyzwania, dungeon, wyższy stopień trudności i epizod z nową historią.

Recenzje

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme