Dungeon Master II: The Legend of Skullkeep

Dungeon Master II: The Legend of Skullkeep

8,1
14 oceny

Ocena wg platformy:

PC 8.6
AMIGA 8.1

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
FTL Games
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Premiery
Świat:
1995
Europa:
1995
Producent:
FTL Games
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Premiery
Świat:
1995
Europa:
1995

Dungeon Master II: The Legend of Skullkeep - opis gry

Dungeon Master II: The Legend of Skullkeep to gra RPG nastawiona na eksplorację labiryntów (tzw. dungeon crawler). Tytuł ukazał się m.in. na komputery PC i Amiga oraz na konsolę Sega Mega-CD (wersja na sprzęt Niebieskich była pierwsza). Za produkcję, podobnie jak w przypadku pierwowzoru, odpowiadało FTL Games.

Tytułowy Skullkeep to twierdza, w której toczy się akcja gry. Według legend znajduje się w niej przejście do innego świata zamieszkanego przez demony i inne plugastwo. Gracz przejmuje tu kontrolę nad drużyną składającą się z czterech postaci: wojownika, barbarzyńcy, czarodzieja i kapłanki. Ich zadaniem jest najpierw zdobyć cztery klucze otwierające wrota do innego wymiaru, a następnie wytrzebić gnieżdżące się w nim zło.

Dalsza część tekstu pod wideo

W odróżnieniu od pierwszej części przyjdzie nam nie tylko biegać po ciemnych lochach, ale odwiedzimy również powierzchnię i zaczerpniemy trochę świeżego powietrza. Gameplay skupia się oczywiście na eksploracji oraz na walce z różnymi napotkanymi potworami. W Dungeon Master II zaimplementowano system rozwoju przywodzący na myśl pierwszą część, co oznacza, że nasi podopieczni kształtują swoją specjalność poprzez używanie właściwych umiejętności. Oprócz tego rozwiązania jest też jednak bardziej tradycyjne doświadczenie, które otrzymujemy za zwycięskie pojedynki.

Akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby. Oprócz walk znaczenie ma również rozwiązywanie zagadek oraz dbanie o typowo prozaiczne sprawy - jak żywność i wodę do picia (patent ten pojawił się też w oryginale). Względem poprzednika “dwójka” może się pochwalić lepszym level designem (jest mniej bliźniaczo podobnych do siebie korytarzy), funkcją auto-mapy oraz oprawą dźwiękową ożywiającą nieco nasze zmagania.

Wideo - Dungeon Master II: The Legend of Skullkeep

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper