Worms (1995)

Worms (1995)

Ocena wg platformy:

PC 8.0
PSone 7.2
SAT 9.0
SNES 8.7
SMD 9.0
AMIGA 8.4

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Team 17
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strategiczna
Śr. czas:
23 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
1995
Europa:
1995
Producent:
Team 17
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strategiczna
Śr. czas:
23 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
1995
Europa:
1995

Worms (1995) - opis gry

Worms to turowa gra strategiczna, w której naprzeciw siebie stają dwa oddziały uzbrojonych robaków. Za produkcję odpowiadało brytyjskie studio Team 17, tytuł ukazał się m.in. na komputerach Amiga, PC, Sege Mega Drive, SNES-a, PlayStation i Saturna, gdzie odniósł sukces owocujący powstaniem wielu kolejnych części.

W Worms do walki stają dwa oddziały składające się z czterech robaków. Grać można z komputerem/konsolą albo ze znajomym. Przebieg starć jest turowy, co oznacza, że podczas jednej kolejki sterujemy jednym robakiem z ekipy. Tura dobiega końca w trzech przypadkach: po odpaleniu ataku, po upłynięciu czasu lub po tym, jak robal odniesie obrażenia (np. spadnie z większej wysokości). Przeciwnicy i podopieczni mają zwykle po 100 HP. Ostatecznym celem jest wytrzebienie wszystkich oponentów znajdujących się na planszy.

Dalsza część tekstu pod wideo

Robale podczas starć mają do dyspozycji bazooki, granaty, rakiety, dynamit, bananowe bomby, owce i nie tylko. Część tych broni jest dostępna od początku starcia, część znajdujemy w skrzynkach porozrzucanych po polu bitwy. Przy odpalaniu wielu z nich musimy wziąć pod uwagę trajektorię i siłę wystrzału - jeśli nie będziemy wystarczająco uważni, robak może się skaleczyć, a w skrajnym przypadku kopnąć w kalendarz. Oprócz broni jest też inny ekwipunek, np. linki, teleportery czy młoty pneumatyczne ułatwiające poruszanie. 

W Worms praktycznie wszystkie elementy otoczenia są zniszczalne - każda broń może mniej lub bardziej ‘nadgryźć’ teren, a to z kolei może mieć wpływ na strategię i przebieg bitew. Przy rozpirzonym otoczeniu trudniej jest się bowiem ukryć.

Gra daje nam sporo opcji personalizowania rozgrywki. Ustalić możemy liczbę HP robali (od 75 do 500), poziom inteligencji przeciwników, rozstawienie na planszy, dostępność niektórych broni, a także czas, w jakim zadziała Sudden Death - myk redukujący HP robali do 1, jeśli pojedynek trwa zbyt długo.

Wideo - Worms (1995)

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video

Komentarze (14)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper