Benefactor

Benefactor

8,3
21 oceny

Ocena wg platformy:

AMIGA 8.4

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Digital Illusions
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Logiczna,   Platformowa
Śr. czas:
20 godzin
Premiery
Świat:
1994
Europa:
1994
Producent:
Digital Illusions
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Logiczna,   Platformowa
Śr. czas:
20 godzin
Premiery
Świat:
1994
Europa:
1994

Benefactor - opis gry

Benefactor to produkcja łącząca cechy platformera i gry logicznej wyprodukowana przez szwedzkie studio Digital Illusions, które po latach stworzy popularną serię Battlefield. Benefactor ukazał się w 1994 roku na Amidze.

Gra pozwala nam się wcielić w postać niejakiego Bena E. Factora, byłego wojskowego, który postanowił swoje zdolności wykorzystać w dobrych celach. Jego zadaniem będzie uratowanie przybyłych z innej planety istot nazywających się Lullyatami.

Dalsza część tekstu pod wideo

Na przejście czeka 60 poziomów, które umiejscowiono w siedmiu różnych światach. Odwiedzimy tu podziemia, egipskie grobowce, lasy, opuszczone zamki, tereny pokryte wieczną zmarzliną, futurystyczne miejscówki i obcą planetę. Benefactor przypomina standardowego dwuwymiarowego platformera, choć pojawiają się w nim też elementy niestandardowe. Główny bohater musi unikać przeciwników (kontakt z nimi kończy się zadaniem obrażeń), szukać przełączników umożliwiających progres, kluczy otwierających nowe przejścia itd. Gameplay sprowadza się do ratowania wspomnianych kosmitów. Gdy znajdziemy wszystkich, musimy wrócić na początek poziomu, by postawić kropkę nad "i".

Do wyboru mamy trzy stopnie trudności. Na najniższym zadawane nam obrażenia są relatywnie nieduże, na najwyższym są większe, a ponadto zdrowie Bena nie regeneruje się pomiędzy poziomami. W grze występuje też licznik punktów, który podkręcamy za sprawą specjalnych, zdobycznych przedmiotów.

Na dalszych poziomach pojawia się nowy rodzaj kosmitów, czyli złe Lullyaty. Rozpoznać je można po ubarwieniu. Tacy podopieczni, podobnie jak lemingi z popularnej gry Psygnosis, brną bezrefleksyjnie przed siebie i żeby wróciły do pełni władz umysłowych, należy je oblać farbą.

 

W Benefactor nie ma żyć, co oznacza, że dysponujemy nieskończoną ilością prób. Twórcy zaimplementowali też system haseł umożliwiający kontynuowanie zabawy przy następnych sesjach z grą.

Wideo - Benefactor

Komentarze (4)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper