Super Ghouls 'n Ghosts

Super Ghouls 'n Ghosts

7,7
15 oceny

Ocena wg platformy:

GBA 8.0
SNES 7.8

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja,   Platformowa
Premiery
Świat:
04.10.1991
Europa:
10.12.1992
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja,   Platformowa
Premiery
Świat:
04.10.1991
Europa:
10.12.1992

Super Ghouls 'n Ghosts - opis gry

Super Ghouls ‘n Ghosts to scrollowany action-platformer wyprodukowany i wydany przez Capcom na SNES-a i -- to już po latach -- na Game Boy Advance. Tytuł był kontynuacją Ghosts ‘n Goblins - gry powszechnie uchodzącej za jedną z najtrudniejszych w historii gamingu.

W Super Ghouls ‘n Ghosts ponownie wcielamy się w dzielnego rycerza Arthura, któremu, tak jak w poprzedniej części, przyjdzie odbijać księżniczkę z łap sił nieczystych. Tym razem jednak rolę antagonisty odegra nie Satan, lecz niejaki Sardius (w japońskiej wersji Samael).

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Gameplay rozwija formułę poprzednika. Tak jak i tam Arthur naciera w jedną stronę eliminując po drodze hordy straszydeł. Nasz podopieczny rozpoczyna ze zwyczajną zbroją, którą z czasem da się dodatkowo ‘rozbudować’ o nowe funkcje. Mam więc zbroję z brązu pozwalającą używać ataków o większej sile rażenia, zbroję ze złota dającą możliwość odpalenia specjalnego ataku, oraz -- to już ostatni upgrade -- tzw. tarczę księżycową potrafią blokować do trzech ataków przeciwnika i skracającą czas ‘ładowania’ zaklęć.

 

Arthur ma też do dyspozycji trochę broni, które, tak jak dopalacze do zbroi, znajdujemy w porozrzucanych po poziomach skrzynkach, albo czasami w formie pozostałości po zlikwidowanych przeciwnikach. W grze wprawdzie obowiązuje zasada z poprzedniej części, czyli niektóre zabawki są bardziej przydatne (przede wszystkim noże), a niektóre mniej, jednak z drugiej strony balans rozgrywki jest lepszy, bowiem teoretycznie słabsze bronie mogą dodatkowo zyskać przy upgrade’ach zbroi.

 

Z innych nowości warto wspomnieć o podwójnym skoku, nad którym mamy jednak ograniczoną kontrolę, oraz o poukrywanych skrzynkach. To właśnie w nich znajdują się wspomniane upgrade’y bez których przeprawa Arthura byłaby o wiele trudniejsza. Żeby jednak je zgarnąć należy przejść przez miejsce, gdzie zostały schowane, lub użyć stosownego czaru, by odkopać skarb.

Wideo - Super Ghouls 'n Ghosts

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (5)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper