SKLEP
Final Fantasy V (SNES)

Final Fantasy V (SNES)

Final Fantasy V
  • Producent: Square
  • Wydawca: Square
  • Wersja językowa: Japońska
  • Premiery
  • Świat: 06.12.1992
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1

Ocena społeczności

8.726 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Final Fantasy V to japońska gra RPG wyprodukowana i wydana przez Square na Super Nintendo. Tytuł ukazał się również -- z mniejszymi lub większymi zmianami -- na PlayStation i Game Boy Advance. “Piątką” to ostatnia odsłona serii wyreżyserowana przez Hironobu Sakaguchiego, jej twórcę.

Tysiąc lat przed wydarzeniami ukazanymi w grze dochodzi do niezwykle istotnego wydarzenia. Mag Enuo, używając bytu zwanego Void, postanawia przejąć kontrolę nad światem. Bohaterowie posługujący się dwunastoma legendarnymi broniami dają mu odpór, ale Void wymaga przedsięwzięcia drastyczniejszych środków, tj. podzielenia kryształów, co wprawdzie tworzy drugi świat, ale siły zła zamyka w innym wymiarze.

Tamten incydent staje się początkiem epoki pokoju i dobrobytu, ale po upływie milenium świat zaczyna mieć się gorzej, o czym świadczą rozmaite anomalie. I tak król Tycoon podejrzewa, że wiejący coraz słabiej wiatr to symptom słabnącego kryształu, dlatego udaje się do miejsca, w którym jest on przechowywany, by zbadać sprawę dogłębnie. Z drugiej strony Bartz Klauser, podróżnik i główny bohater gry, jest świadkiem upadku tajemniczego meteorytu. Skąd on się wziął i kim jest dziewczyna odnaleziona w pobliżu - to pierwsze pytania, które zada sobie gracz rozpoczynając przygodę z FFV.

Final Fantasy V to standardowy japoński eRPeG. Podczas rozgrywki kierujemy maksymalnie czterema postaciami, którymi przemierzamy świat, walczymy (losowe pojedynki plus system tur) i zapuszczamy się do dungeonów. Na tle innych podobnych gier ‘piątkę’ wyróżnia system profesji, który rozbudował koncept przedstawiony po raz pierwszy przy okazji Final Fantasy III. Do dyspozycji otrzymujemy pewną ilość klas (wraz z postępami ich liczba się zwiększa), które możemy przypisać postaciom. Niektóre są mniej przydatne, niektóre bardziej, ale każda posiada jakieś unikalne zdolności - głównego wątku nie da się przejść bez sprawnego nimi zarządzania. Joby, tak jak nasi podopieczni, z czasem mogą stawać się potężniejsze/bardziej użyteczne. Od momentu ich odblokowania otrzymujemy bowiem punkty AP służące do nauki nowych technik.

Wersja na PlayStation i GBA wprowadzają kilka zmian. Na sprzęcie Sony są to przede wszystkim wstawki CG, na handheldzie Nintendo natomiast lista usprawnień jest dłuższa. Do gry dodano cztery nowe profesje, nowy dungeon i potężnego bossa (Enuo) zaprojektowanego przez Tetsuye Nomure.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme