SKLEP
Gradius (NES)

Gradius (NES)

Gradius
  • Producent: Konami
  • Wydawca: Konami
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 25.04.1986
  • Europa: 30.11.1988
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Strzelanina
  • Liczba graczy: 1-2

Ocena społeczności

7.527 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Gradius to side-scrollowana strzelanka (tzw. shmup) wyprodukowana i wydana przez Konami. Tytuł ukazał się na różnych sprzętach, choć konsolowa wersja pierwowzoru trafiła tylko na NES-a. Za ścieżkę dźwiękową gry odpowiadała Miki Higashino, późniejsza kompozytorka muzyki do (na przykład) serii Suikoden.

Tytułowy Gradius to planeta, która została zaatakowana przez Bacteriony. Gracz wciela się w pilota międzywymiarowego statku Vic Viper, którego zadaniem jest odeprzeć atak nieprzyjaciela.

Produkcja Konami to klasyczny shmup. Pilotując Vic Vipera nacieramy w prawą stronę, przedzieramy się przez niezliczone ilości przeciwników i walczymy z potężnymi bossami. W grze pojawiają się oczywiście power-upy, ale działają nieco inaczej niż w większości innych tytułów reprezentujących ten sam gatunek. Tutaj bowiem po zgarnięciu dopałki nie otrzymujemy konkretnej mocy, ale zamiast tego upgrade’ujemy akurat posiadaną w danej chwili broń. Jak to zwykle w shmupach bywa, zbieranie power-upów ma olbrzymie znacznie, ponieważ podstawowa skromna pukawka to za mało, by przebić się przez hurtowe ilości mięsa armatniego i inne przeszkody.

Gradius wsławił się pojedynkami z bossami o dużych rozmiarach. Starcia z nimi polegają na zniszczeniu rdzeni, które zwykle są bardzo dobrze chronione. Rdzeń, po otrzymaniu pewnej ilości obrażeń, zmienia kolor, co informuje o jego pogarszającym się stanie. Zniszczenie wszystkich kończy nasze zmagania. Słabym punktem takiego dużego przeciwnika mogą być również inne jego części np. oko, głowa lub paszcza. Oczywiście do walk z grubymi rybami wypada zachować najbardziej śmiercionośne bronie, żeby nie utrudnić sobie życia pruciem ze zwyczajnego działka.

 

Gradius, podobnie jak chociażby Contra, która wyszła w podobnym czasie, wyróżniał się bardzo wysokim poziomem trudności, jednak pewne ułatwienie stanowił (po raz pierwszy zaimplementowany) konami code, który umożliwiał rozpoczęcie rozgrywki z trzydziestoma życiami.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme