Mega Man 3

Mega Man 3

7,7
19 oceny

Ocena wg platformy:

NES 7.7

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja,   Platformowa
Śr. czas:
4 godzin
Premiery
Świat:
28.09.1990
Europa:
20.02.1992
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja,   Platformowa
Śr. czas:
4 godzin
Premiery
Świat:
28.09.1990
Europa:
20.02.1992

Mega Man 3 - opis gry

Mega Man 3 to action-platformer wyprodukowany i wydany przez Capcom na konsolę Nintendo Entertainment System (NES). W kwestii rozgrywki tytuł garściami czerpał z dwóch poprzednich odsłon, choć pojawiły się w nim też zupełnie nowe rozwiązania. Twórca serii, Keiji Inafune, przyznał po latach, że ‘trójka’ to jedna z jego najmniej ulubionych części ze względu na różne problemy, które towarzyszyły developingowi.

Mega Man 3 kontynuuje wątki przedstawione w dwóch poprzednich częściach. Szalony naukowiec Dr. Wily, który już dwukrotnie usiłował przejąć kontrolę nad światem, zostaje ‘zresocjalizowany’ i razem z Dr. Lightem pracuje nad mającym utrzymywać porządek na świecie robotem Gammą. Niebezpieczeństwo ma tym razem swoje źródło gdzie indziej - osiem robotów kradnie bowiem kryształy będące źródłem mocy dla wynalazku obu naukowców. Wydaje się, że za intrygą stoi niejaki Break Man, tajemniczy gość, który posiada moce porównywalne z głównym bohaterem.

Dalsza część tekstu pod wideo

Założenia rozgrywki są podobne do poprzednich części. Na gracza, który kieruje poczynaniami Mega Mana, czeka osiem różnych tematycznie poziomów. Przechodzić można je w dowolnej kolejności. Każdy poziom wieńczy walka z bossem pozostawiającym po zwycięstwie jakąś specjalną umiejętność. Robot, z którym przyjdzie nam stoczyć walkę, może być na którąś z nich wyczulony, toteż kolejność pokonywania leveli nie jest zupełnie bez znaczenia. Oprócz właściwych bossów pojawia się też Proto-Man, z którym ścieramy się w kilku mniejszych pojedynkach.

Przechodząc kolejne poziomy natykamy się na rozmaite power-upy będące amunicją do specjalnych broni (tych zdobycznych), życiami czy energią regenerującą zdrowie. W ‘trójce’ nie brakuje jednak też nowych rozwiązań. Nowa jest chociażby umiejętność ślizgania się po ziemi, co pozwala np. przedostać się przez ciasne przejścia; pojawia się również pies-robot Rush, który pomaga nam podczas zmagań. Po przejściu poziomu nabywa on nowe zdolności, np. umożliwiające pływanie pod wodą.

Podobnie jak MM2, w ‘trójce’ zaimplementowano system haseł umożliwiający kontynuowanie zabawy przy kolejnej sesji z konsolą.

Wideo - Mega Man 3

Komentarze (2)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper