Zelda II: The Adventure of Link

Zelda II: The Adventure of Link

7,0
21 oceny

Ocena wg platformy:

NES 7.2

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Nintendo
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
8 godzin
Premiery
Świat:
14.01.1987
Europa:
26.09.1988
Producent:
Nintendo
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
8 godzin
Premiery
Świat:
14.01.1987
Europa:
26.09.1988

Zelda II: The Adventure of Link - opis gry

Zelda II: The Adventure of Link to gra action-adventure wyprodukowana i wydana przez Nintendo na konsolę Nintendo Entertainment System (NES). Zelda II to kontynuacja The Legend of Zelda, jednak względem pierwowzoru poczyniono w niej wiele zmian. Jedną z nich jest większe skupienie się na elementach RPG, a także zaimplementowanie mechaniki rodem z side-scrollerów.

Akcja rozgrywa się kilka lat po wydarzeniach, których świadkami byliśmy w oryginale. Na ręce Linka pojawia się dziwny znak. Impa informuje go, że to klucz do komnaty, w której znajduje się pogrążona w wiekuistym śnie księżniczka Zelda. Aby ją uratować, Link po raz kolejny będzie musiał znaleźć wszystkie części Triforce porozrzucane po Hyrule.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Zelda II wprowadza do formuły rozgrywki kilka znaczących zmian. Po pierwsze, zmienia perspektywę. Podróżowanie po mapie wprawdzie wciąż oglądamy z lotu ptaka, ale gdy Link wchodzi do jakiegoś pomieszczenia/lokacji wówczas gra przypomina standardowego side-scrollera.

 

Kolejne istotne zmiany dotyczą aspektów związanych z systemem walki. Gra niemało zapożycza z tytułów RPG. Link zdobywa punkty doświadczenia, które pozwalają rozwijać jego umiejętności, jak atak, magię czy ilość energii. Poziom danej zdolności da się podnieść ośmiokrotnie. Co ciekawe, rozwiązanie to już nigdy nie pojawiło się w kolejnych częściach serii.

 

Sam system walki również stał się bardziej złożony. Kierując Linkiem uzbrojonym w miecz i tarczę musimy często przełączać się między odpowiednimi postawami w zależności od wysokości przeciwnika lub rodzaju wymierzonego w nas ataku. Nasz podopieczny potrafi kucać i skakać, co pomaga radzić sobie z różnymi sytuacjami. Z czasem nabywa też nowe umiejętności - skacząc jest w stanie kierować ostrze w górę lub w dół.

 

Link w trakcie swojej przygody zdobędzie różne przydatne przedmioty (w stylu innych części serii), a także czary, których wyucza się od mędrców spotykanych w miastach Hyrule (często musi przedtem wykonać jakieś zadanie). Część czarów jest niezbędna by poczynić progres, część natomiast posiada bardzo użyteczne właściwości, np. regeneruje zdrowie.

Wideo - Zelda II: The Adventure of Link

Komentarze (13)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper