Atelier Escha & Logy: Alchemists of the Dusk Sky

Atelier Escha & Logy: Alchemists of the Dusk Sky

7,3
14 oceny

Ocena wg platformy:

PS3 7.3
PS Vita -

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Gust
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Premiery
Świat:
27.06.2013
Europa:
07.03.2014
Producent:
Gust
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Premiery
Świat:
27.06.2013
Europa:
07.03.2014

Recenzja redakcji

Recenzja: Atelier Escha & Logy Plus: Alchemists of the Dusk Sky (PS Vita)
Patryk Dzięglewicz

Patryk Dzięglewicz

7.5
Recenzja: Atelier Escha & Logy Plus: Alchemists of the Dusk Sky (PS Vita)

Atelier Escha & Logy: Alchemists of the Dusk Sky - opis gry

Atelier Escha & Logy: Alchemists of the Dusk Sky to japońska gra RPG wyprodukowana przez studio Gust i wydana przez Koei Tecmo. Tytuł powstał z myślą o PlayStation 3 będąc piętnastą częścią serii Atelier oraz kontynuacją Atelier Ayesha: The Alchemist of Dusk.

Akcja rozgrywa się cztery lata po wydarzeniach ukazanych w The Alchemist of Dusk, choć w zupełnie innym miejscu świata - konkretnie na dalekim zachodzie. W przeszłości prosperowała tam zaawansowana cywilizacja, której potęga opierała się na alchemii, ale przepadła ona w następstwie kataklizmu, tzw. “końca zmierzchu”. Aby nie doszło do niego ponownie, współcześni postanowili lepiej poznać zapomnianą dziedzinę wiedzy. Głównymi bohaterami historii są Logix “Logy” Fiscario, pochodzący z regionu The Center skąd z jakiegoś nieznanego powodu wyemigrował, oraz Escha Malier. Oboje parają się alchemią i pewnego razu zostają włączeni do zespołu badawczego, którego celem jest stworzenie statku powietrznego mającego dostać się do ruin starożytnej cywilizacji.

Dalsza część tekstu pod wideo

W grze do wyboru są dwie postacie. Podjęta decyzja, kim zagramy, nie ma aż tak wielkiego wpływu na przebieg rozgrywki, ale zobaczenie pewnych scenek (łącznie z zakończeniem) wymaga dwukrotnego zaliczenia fabuły.

Istotą serii Gust jest alchemia i w jej piętnastej odsłonie nie uległo to zmianie. Służy ona przede wszystkim do tworzenia nowych rzeczy -- przedmiotów, broni i innego ekwipunku -- które powstają po połączeniu odpowiednich składników. I tutaj uwaga - czasami wymagane jest posiadanie konkretnej rzeczy, innym razem wystarczy mieć w kieszeni przedmiot właściwego typu. Wymagane jest również posiadanie recept. Aby zdobyć nowe, należy rozkładać na czynniki pierwsze artefakty, na które można natrafić podczas przygody. 

System walki umożliwia toczenie pojedynków z udziałem sześciu postaci. Można je ustawić w dwóch formacjach - przedniej i tylnej. W ten sposób mogą się wspierać - blokować ataki lub natychmiast zadać kolejny cios bez utraty kolejki.

Czynienie postępów w Atelier Escha & Logy wygląda inaczej niż w przypadku innych reprezentantów gatunku. Tutaj zespół badawczy otrzymuje zlecenia - łącznie dziewięć dużych i szesnaście małych. Wykonanie dużego popycha fabułę do przodu. Po zleceniu gracz ma czas wolny, który może poświęcić na wykonanie rozmaitych zadań pobocznych.

Wideo - Atelier Escha & Logy: Alchemists of the Dusk Sky

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper