Kingdom Hearts

Kingdom Hearts

8,2
148 oceny

Ocena wg platformy:

PS2 8.2

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
SquareSoft
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG akcji
Śr. czas:
50 godzin
Premiery
Świat:
28.03.2002
Europa:
15.11.2002
Producent:
SquareSoft
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG akcji
Śr. czas:
50 godzin
Premiery
Świat:
28.03.2002
Europa:
15.11.2002

Kingdom Hearts - opis gry

Square Enix wydało na PlayStation kilka ciekawych RPG-ów akcji (m.in. ). Można więc powiedzieć, że zespół deweloperów kierowany przez Tetsuyę Nomurę oraz Shinjiego Hashimoto nabył już wcześniej potrzebne doświadczenie do stworzenia dobrej gry łączącej motywy ze slashera, platformówki i RPG-a. Około 2000 roku Square Enix podpisało z Disneyem kontrakt, umożliwiający wykorzystanie bohaterów i miejsc ze znanych kreskówek amerykańskiej firmy w nowej grze.

Kingdom Hearts opowiada historię Sory, który odłącza się od swoich przyjaciół Riku oraz Kairi w momencie gdy świat Destiny Island zostaje zaatakowany przez mroczne istoty zwane Heartlessami. Podczas inwazji Sora wchodzi w posiadanie broni zwanej Keybladem, który pozwala mu na walkę z agresywnymi najeźdźcami. Niedługo później  ląduje w równoległej rzeczywistości zwanej Traverse Town, gdzie spotyka Kaczora Donalda, Goofy'ego, Myszkę Miki oraz szereg postaci z serii Final Fantasy (m.in. Aerith, Squall).

Kingdom Hearts ukazywane jest z perspektywy trzeciej osoby. Całe środowisko wykonane zostało w 3D generowanym w czasie rzeczywistym (tylko niektóre cut-scenki prezentowane są jako FMV). W trakcie potyczek gracz steruje tylko jednym bohaterem. Towarzysze Sory - Donald oraz Goofy - działają według ogólnych wytycznych. Gracz nie ma nad nimi pełnej kontroli. Walki przebiegają w szybkim tempie i mają zręcznościowy charakter. Ważnym elementem rozgrywki w Kingdom Hearts jest eksploracja lokacji przypominająca platformówkę - wiele miejsc jest trudno dostępnych i często większym wyzwaniem niż batalie jest dostać się do celu. Istotną częścią rozgrywki są też mini-gierki. Najważniejszą z nich są podróże w Gummi Okręcie. Pomiędzy kolejnymi światami przemieszczamy się na pokładzie "samolotu" mknącego w tunelu czasoprzestrzennym. W trakcie tych podróży gracz uczestniczy w segmentach przypominających arcade'owe strzelaniny.

W 2012 na rynku pojawiła się uzupełniona, rozszerzona wersja pierwszej części Kingdom Hearts pod tytułem Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance na Nintendo 3DS.

Dalsza część tekstu pod wideo

Wideo - Kingdom Hearts

Komentarze (24)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper