Tomb Raider: Chronicles

Tomb Raider: Chronicles

Ocena wg platformy:

PC 7.3
PSone 7.1
DC 7.6

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Core Design
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
17 godzin
Premiery
Świat:
17.11.2000
Europa:
17.11.2000
Producent:
Core Design
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
17 godzin
Premiery
Świat:
17.11.2000
Europa:
17.11.2000

Tomb Raider: Chronicles - opis gry

Tomb Raider: Chronicles to gra action-adventure wyprodukowana przez studio Core Design i wydana przez Eidos Interactive na PlayStation, Segę Dreamcast oraz PC. Tytuł był piątą częścią serii Tomb Raider i ostatnią, która ukazała się na pierwszej konsoli Sony.

Chronicles to bezpośrednia kontynuacja Tomb Raider: The Last Revelation, w którego zakończeniu zasugerowano, że Lara Croft mogła zginąć w egipskich ruinach. “Piątka” przejmuje ten wątek przedstawiając przyjaciół bohaterki snujących po symbolicznym pogrzebie opowieści o jej dokonaniach z różnych etapów życia. W ich wyniku gracz zwiedzi więc Rzym w poszukiwaniu kamienia filozoficznego, postara się odszukać włóczni przeznaczenia przeczesując morskie głębiny, dotrze na nawiedzoną irlandzką wyspę i odbije artefakt z samego serca nowoczesnego nowojorskiego budynku.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Rozgrywka nie uległa większym zmianom, choć poszerzył się wachlarz umiejętności naszej podopiecznej, np. może ona teraz chodzić po linach. Sedno rozgrywki to wciąż zręczne pokonywanie przeszkód, unikanie pułapek, rozwiązywanie zagadek i walka. Jeśli chodzi o ten ostatni aspekt, Croft ma teraz do dyspozycji między innymi -- oprócz standardowych pukawek z nieograniczoną ilością amunicji -- także pistolet Desert Eagle, rewolwer i karabin MP5. Rozgrywkę urozmaica nieco linka z hakiem, która pozwala się dostać w trudniej dostępne miejsca, a także sprzęt do nurkowania na dużych głębokościach. Twórcy dali ponadto możliwość zapisu stanu gry w każdym momencie, co nie zawsze było oczywistością w poprzednich częściach serii.

 

Tomb Raider: Chronicles spotkał się z bardzo mieszanymi opiniami zarówno ze strony graczy, jak i mediów branżowych. Średnia ocen gry oscylowała wokół siedmiu punktów na dziesięć możliwych. Produkcję Core Design krytykowano zwłaszcza za eksploatowanie sprawdzonych rozwiązań.

 

Warto nadmienić, iż konsolowa wersja Chronicles nie otrzymała edytora poziomów obecnego w wersji na PC.

Wideo - Tomb Raider: Chronicles

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (18)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper