SKLEP
Tomb Raider: The Last Revelation (PSone)

Tomb Raider: The Last Revelation (PSone)

Tomb Raider: The Last Revelation
  • Producent: Core Design
  • Wydawca: Eidos Interactive
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 22.11.1999
  • Europa: Listopad 1999
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Przygodowa, Akcja
  • Liczba graczy: 1

Ocena społeczności

8.2140 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Tomb Raider: The Last Revelation to gra action-adventure wyprodukowana przez Core Design i wydana przez Eidos Interactive w 1999 roku. Gra ukazała się na PC, PlayStation i Segę Dreamcast. The Last Revelation to czwarta część przygód Lary Croft.

W przeciwieństwie do części drugiej i trzeciej, które rzucały bohaterkę po wszystkich zakątkach świata, akcja The Last Revelation rozgrywa się wyłącznie w Egipcie. Lara Croft, odwiedzając takie miejsca jak Karnak, wielka piramida, Aleksandria czy Kair, spróbuje powstrzymać nadciągającą apokalipsę, do której przyłożyła rękę uwalniając przypadkowo Seta z jego więzienia.

 

Tomb Raider: The Last Revelation pod względem rozgrywki stara się wrócić do korzeni, czyli do plądrowania grobowców. Nacisk na akcję jest mniejszy, choć strzelanin też nie zabraknie. Największą nowością jest pewna nieliniowość jeśli chodzi o projekt poziomów. Czasami będziemy mogli zadecydować jaką drogę chcemy obrać, a od wyboru zależeć będzie zestaw wyzwań. Co więcej, twórcy dali nam możliwość powrotu do wcześniej odwiedzonych lokacji.

 

Gracz ma teraz do dyspozycji również nowe umiejętności z których robi użytek podczas eksploracji. Jest to między innymi możliwość wspinania się i huśtania na linach oraz przełączania dźwigni w trakcie skoku. Arsenał wzbogacono natomiast o rewolwer i kuszę z różnymi rodzajami strzał (trującymi, wybuchowymi itd.), do których można ponadto podpiąć celownik laserowy.

 

Z tą ostatnią opcją wiąże się jeszcze jedna zmiana. W The Last Revelation twórcy nie tylko zmienili graficzny interfejs, który miał ułatwić zarządzanie ekwipunkiem, ale dali także możliwość łączenia pewnych przedmiotów za pomocą funkcji “combine”.

 

Czwarta odsłona Tomb Raidera, podobnie jak poprzedniczki, odniosła komercyjny sukces, ale jej oceny przeważnie nie powalały. Ewidentna stała się zadyszka, która zaczęła towarzyszyć serii od części trzeciej.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme