SKLEP
Apocalypse (PSone)

Apocalypse (PSone)

Apocalypse
  • Premiery
  • Świat: 31.10.1998
  • Europa: Listopad 1998
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Strzelanina
  • Liczba graczy: 1

Ocena społeczności

7.5141 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Apocalypse jest strzelaniną osadzoną w apokaliptycznych klimatach. Swojego wizerunku i głosu użyczył w niej popularny aktor Bruce Willis. Za produkcję odpowiada studio Neversoft, grę wydało Activision. Co ciekawe, silnik Apocalypse został zmodyfikowany i wykorzystany następnie w Tony Hawk's Skateboarding.

Akcję gry osadzono w świecie, w którym genialny naukowiec The Reverend stworzył teokratyczny rząd wieszcząc nadciągającą apokalipsę. Jego zdolności są tak wielkie, że był nawet w stanie powołać do życia czterech jej jeźdźców. Gracz wciela się w tu w postać Treya Kincaida (modelem był dla niego Bruce Willis), byłego kolegę naukowca, który jako jedyny posiada wiedzę jak powstrzymać nadciągający koniec świata.

 

W Apocalypse zmagania Kincaida obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby. Jego postacią kierujemy za pomocą dwóch gałek - lewą się poruszamy, prawą celujemy. Grać możemy także używając zwykłego pada do PlayStation (tego bez gałek), ale rozgrywka ewidentnie nie powstała z myślą o takim rozwiązaniu.

 

Łącznie Neversoft przygotował osiem napakowanych akcją poziomów, w których pojawią się także znaczące sekcje platformowe. Kincaid ma do dyspozycji różne rodzaje broni, jak podstawową pukawkę z nielimitowaną liczbą amunicji, rakiety, miotacz ognia czy bomby. Posłuży się nimi wszystkimi wytrzebiając opętanych ludzi i rozmaite wynalazki szalonego naukowca. 

 

Apocalypse zgarniało w swoim czasie bardzo pozytywne oceny. Branżowe media doceniały dobre sterowanie, oprawę audiowizualną i ekscytujący gameplay. Kilka aspektów pozostawiała jednak trochę do życzenia. Niektórzy recenzenci narzekali np. na wymagające wielkiej dokładności sekcje platformowe, inni zwrócili uwagę na pewien kłopot z kwestiami Willisa. Otóż według pierwotnych założeń w Apocalypse jego postać miało tylko towarzyszyć graczowi. Potem to założenie zmieniono, jednak scenarzystom oszczędzono dalszej pracy. W rezultacie Kincaid sprawiał wrażenie, jakby mówił do kogoś niewidzialnego.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme