SKLEP
Omega Boost
2711V

Omega Boost

Omega Boost
  • Producent: Polyphony Digital
  • Wydawca: Sony Computer Entertainment
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 22.04.1999
  • Europa: 14.09.1999
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Strzelanina, Akcja
  • Liczba graczy: 1

Omega Boost to gra akcji typu schmup wyprodukowana przez twórców Gran Turismo, studio Polyphony Digital, i wydana przez Sony Computer Entertainment w 1999 roku na PlayStation. Przy produkcji tytułu brał udział Shoji Kawamori, twórca niezwykle popularnej serii anime Macross, a także mający na koncie Panzer Dragoon Zwei Yuji Yasuhara.

Omega Boost to, jak na swoją epokę, nowoczesna wizja gatunku określanego jako "schmup". Gry tego typu były obecne na konsolach od ich zarania i zazwyczaj pozwalały nam przejąć kontrolę nad samotnym statkiem kosmicznym stawiającym czoło armiom wrogów.

 

Fabuła tytułu Polyphony Digital opowiada o niebezpiecznej sztucznej inteligencji Alpha Core, która wraz z technologią rozwijała się bez zwracania na siebie uwagi. Gdy ludzkość zdaje sobie w końcu sprawę z nieciekawej sytuacji, ta całkowicie odcina jej dostęp do cywilizacyjnych zdobyczy. Pozostaje tylko jedna możliwość - użyć wehikułu czasu. Niestety, ten także pada łupem nieprzyjaciela. Wrogie A.I. próbuje go użyć, by przejąć pierwszy komputer na świecie - ENIAC. Główny bohater gry, używając eksperymentalnej broni pod postacią tytułowego mecha, musi ruszyć za nim w specyficzny pościg po czasoprzestrzeni.

 

Omega Boost składa się z dziewięciu (niestety krótkich) etapów, które polegają na odstrzeliwaniu wrogich jednostek pojawiających się falami. W przeciwieństwie jednak do wielu innych schmupów produkcja Polyphony oferuje więcej swobody, możemy bowiem zboczyć nieco z kursu, aby np. wyminąć przeszkody. Mech dysponuje zdolnością lockowania się na przeciwnikach, a także boostem, który po pewnym czasie ewoluuje, dając możliwość przebijania się przez hordy wrogów. Jednym przyciskiem możemy go też zwrócić w kierunku nadciągających oponentów, a to bardzo ważne, ponieważ pojawiają się z każdej strony.

 

Niestety, jak na schmupa przystało gra nie powala długością rozgrywki (choć oferuje także dziesięć bonusowych wyzwań po ukończeniu głównego wątku), na co zwracali uwagę recenzenci. Tytuł stał się jednak niszowym klasykiem prezentując wysoki poziom w każdej innej dziedzinie (w tym grafice i oprawie dźwiękowej).

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme