SKLEP
Croc: Legend of the Gobbos (PSone)

Croc: Legend of the Gobbos (PSone)

Croc: Legend of the Gobbos
  • Producent: Argonaut
  • Wydawca: Fox Interactive
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 26.09.1997
  • Europa: Październik 1997
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Platformowa
  • Liczba graczy: 1

Ocena społeczności

7.7147 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Croc: Legend of Gobbos to trójwymiarowa platformówka  wyprodukowana przez studio Argonaut Software i wydana przez Fox Interactive na PlayStation i Saturna w 1997 roku. Tytuł odniósł duży sukces, zwłaszcza w Europie, rozchodząc się w czterech milionach egzemplarzy. Dwa lata po premierze “jedynki” ukazała się kontynuacja pt. Croc 2.

Gracz wciela się tu w postać sympatycznego krokodyla wychowanego od maleńkości przez przyjazne stworki zwane Gobbo, których sielankowy żywot dobiega końca wraz z atakiem Barona Dante i jego pomagierów. Dante zamyka Gobbosy w klatkach, a ich króla zaczyna więzić w swoim zamku. Croc, wychodząc z opresji, postanawia odwdzięczyć się za lata opieki i wyrusza w niebezpieczną podróż z zamiarem odbicia przyjaciół.

 

Nasz bohater odwiedzi w tym celu cztery podstawowe wyspy, z których każda oparta jest na innym motywie tematycznym. Mamy zatem wyspę ognistą, wyspę lodową, pustynną i ‘zamkową’. Na każdą z nich składa się sześć standardowych poziomów, dwie walki z bossami i dwa etapy bonusowe. Znajdując tam wszystkie Gobbosy i część układanki otrzymujemy dostęp do ostatniej wyspy, na której czeka na nas pięć ostatnich leveli (w tym walka z bossem).

 

Croc potrafi atakować wrogów ogonem, może również niszczyć odnajdywane tu i ówdzie skrzynie oraz pływać w przeznaczonych do tego miejscach. Podobnie jak w przypadku Sonic the Hedgehog, kolekcjonuje także świecidełka, tutaj w postaci kryształów, od których zależy stan jego zdrowia. Jeśli nie ma przy sobie żadnego, oznacza to, że następne zetknięcie z wrogiem pośle go do piachu. Zebranie stu kryształów równoznaczne jest natomiast ze zdobyciem nowego życia.  

 

Croc odniósł spory sukces, jednak jego oceny bywały bardzo różne. Chwalono grafikę, muzykę i gameplay, dostawało się z kolei kamerze i monotonnej po pewnym czasie rozgrywce. Gra doczekała się sequela na PlayStation i GameBoy Color. W planach była część trzecia tworzona z myślą o PS2, GameCube’ie i Xboksie, lecz ze względu na trudności podczas produkcji projekt skasowano.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme