SKLEP
BlazBlue: Chrono Phantasma
4760V

BlazBlue: Chrono Phantasma

BlazBlue: Chrono Phantasma
  • Producent: Arc System Works
  • Wydawca: Aksys Games (USA)
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 24.10.2013
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Bijatyka
  • Liczba graczy: 1-2
  • Kontroler ruchu: Nie

BlazBlue: Chronophantasma to dwuwymiarowa bijatyka wyprodukowana przez japońskie studio Arc System Works na PlayStation 3, PlayStation Vitę, PlayStation 4, Xboksy One i komputery osobiste. Gra, według obietnic twórców, podsumowuje historię opowiadaną na przestrzeni całego cyklu.

W Chronophantasma znajdują się trzy wątki fabularne -- jeden nazywa się tak jak gra, drugi to Sector Seven, a trzeci Six Heroes. W każdym z nich dochodzi do starcia z bossami i według tego, co twierdzą twórcy, wieńczą one historię opowiedzianą na przestrzeni całej serii.

W grze pojawia się siedem zupełnie nowych postaci (oprócz tych znanych z poprzednich odsłon). Każda posiada oczywiście jakąś swoją historię, motyw i unikalny styl walki. Mamy tu m.in. młodego gościa ubranego w strój z żywej materii (Amane Nishiki), najemnika walczącego od najmłodszych latach na polach bitew (Bullet) czy superżołnierza z nadludzką siłą (Azrael).

Jeśli chodzi o system walki i tego typu kwestie, część elementów zostało usuniętych, część natomiast jest nowa. Oczywiście dodano nowe ciosy starym i powracającym po dłuższej przerwie postaciom, zbalansowano rozgrywkę, poprawiono nieco grafikę, wrzucono kilka nowych utworów muzycznych, część doczekała się z kolei nowych aranżacji. Fabuła kontynuuje wątki z BlazBlue: Continuum Shift.

Nowym rozwiązaniem jest tzw. Overdrive, który zastępuje Gold Bursts. Polega to na tym, że po aktywizacji tego stanu nasza postać zyskuje nowe siły i dostęp do umiejętności normalnie poza naszym zasięgiem. Zwykle Overdrive wystarcza na pięć sekund, ale jeśli kończy się nam energia czas ten da się wydłużyć jeszcze o dodatkowe dziesięć sekund. O możliwości odpalenia Overdrive decyduje specjalny wskaźnik, który w trakcie pojedynku musi się napełnić do końca.

Nowy jest również Crush Trigger zastępujący Guard Crush z poprzednich części BlazBlue. Crush Trigger, dzięki poświęceniu 25% paska Heat, a następnie wciśnięciu obu przycisków odpowiadających za atak, pozwala przebijać się przez blok oponenta za pomocą niektórych technik. 

Wersja konsolowa zawiera też bonus dla fanów cyklu - Glossary Mode, czyli swoistą encyklopedię poświęconą uniwersum BlazBlue. Edycja na PS Vita, która ukazała się najpóźniej została wzbogacona o dodatkowe postacie, wątki fabularne i rozbudowane tryby gry. 

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme