Wild Arms

Wild Arms

7,9
53 oceny

Ocena wg platformy:

PSone 7.9

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Media Vision
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
50 godzin
Premiery
Świat:
20.12.1996
Europa:
10.1998
Producent:
Media Vision
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
50 godzin
Premiery
Świat:
20.12.1996
Europa:
10.1998

Wild Arms - opis gry

Wild Arms jest japońską grą RPG wyprodukowaną przez studio Media Vision i wydaną przez Sony Computer Entertainment w październiku 1998 roku na PlayStation. Pięć lat później na PS2 ukazał się jej remake pod tytułem Wild Arms Alter Code: F.

W Wild Arms gracz zostaje przeniesiony do Filgai, świata stanowiącego interesujące połączenie amerykańskiego Dzikiego Zachodu i średniowiecznej Europy. W czasie, gdy rozpoczynamy naszą przygodę, kraina ta przeżywa pierwsze lata rewolucji przemysłowej, napędzanej przez archeologiczne odkrycia zaawansowanych technologii z przeszłości. Główny bohater to Rudy Roughnight, skazany na banicję i ostracyzm 15-letni chłopak, który potrafi posługiwać się broniami o nazwie ARMs (Ancient Relic Machines) - jego tajemnicza zdolność ma związek z wojną, jaka niegdyś wybuchła pomiędzy ludźmi i tzw. Metal Demonami. W dalszej części dołączą doń jeszcze potrafiąca się komunikować z duchami Cecilia i awanturnik Jack van Burace.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Walki w Wild Arms toczą się w systemie turowym, a o częstotliwości naszych ruchów -- lub ruchów przeciwników -- decydują statystyki RES (Response). Każda z postaci posiada zestaw unikalnych umiejętności, co objawia się np. przy korzystaniu z paska Force Bar. Dzieli się on na cztery części. Jeśli wystarczająco go napełnimy, będziemy mogli nadać naszym zdolnościom nowych właściwości (np. przedmioty używane przez Cecilie zadziałają na wszystkich, a nie tylko na jedną postać). Podczas podróży bohaterowie będą też odnajdywać runy, które podniosą ich potencjał. 

 

Eksploracja w Wild Arms jest bardziej urozmaicona niż w innych grach tego typu. Rudy, Jack i Cecilia mogą używać dodatkowych ‘narzędzi’ (Tools) odkrywając nowe przejścia lub usuwając przeszkody blokujące progres. Rudy używa bomb, Jack może wysłać swoją mysz Hanpana w niedostępne rejony, a Cecilia cofnąć czas, co przydaje się, gdy wtopimy ze źle rozwiązaną zagadką. Nasza nadgorliwość w przeszukiwaniu terenu ma znaczenie, gdyż możemy odnaleźć masę przydatnych przedmiotów, np. nowe techniki. 

 

Wild Arms cieszyło się w swoim czasie dużym uznaniem, dając początek serii, która doczekała się jeszcze czterech głównych odsłon i kilku spin-offów. Niestety, na chwilę obecną (2013 rok) nie zapowiada się, by Media Vision miało ją kontynuować.

Wideo - Wild Arms

Komentarze (18)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper