SKLEP
Tekken 2
6092V

Tekken 2

Tekken 2
  • Producent: Namco
  • Wydawca: Namco
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 29.03.1996
  • Europa: Październik 1996
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Bijatyka
  • Liczba graczy: 1-2
  • od lat 12
  • przemoc

Tekken 2 jest bijatyką 3D stworzoną i wydaną przez japońską firmę Namco w październiku 1996 roku na konsolę PlayStation. Jest to druga odsłona popularnej serii Tekken, jaka pojawiła się na platformie Sony. Produkcja Namco na automatach w Japonii zadebiutowała już w sierpniu 1995 roku. Gra dodawana jest jako bonus w Tekken 5 na PlayStation 2.

W sequelu modele postaci stały się bardziej szczegółowe i naturalne. To właśnie w tej odsłonie pojawiła się Jun, King rozbujał się z licznymi rzutami multiparts, na arenę wkroczył protoplasta Hwoaranga, sprawiający wrażenie postaci stworzonej dla masherów Baek Doo San, czy też syczący kickbokser Bruce - potężny na tyle, że zagrażał rozkwitającej dominacji klanu Mishima. Przy tych ostatnich będąc: jak pokazały filmiki, Tekken 2 miał do przedstawienia nieco bardziej złożoną historię, obracającą się właśnie wokół tej rodziny. Jednakże obecność Rogera (kangur) i Alexa (dinozaur), obok strzelającego laserami duetu Devil/Angel, była drobnym zgrzytem. Już wtedy można było zauważyć, że Namco do tematu podchodzi czasem zbyt niepoważnie, co podkreślała możliwość włączenia trybu z postaciami super deformed (ogromne głowy). Tekken 2 wprowadził również tryby, które stały się wizytówką serii: Survival Mode (walka z kolejnymi przeciwnikami aż do utraty całego paska życia), Battle Mode Team (pojedynki drużynowe z konsolą lub drużyną drugiego gracza) i Time Attack (należy przejść główny tryb Arcade w jak najlepszym czasie).

 

W kwestii systemu walki twórcy w Tekken 2 obrali bardzo słuszną stronę - tj. rozbudowanej taktyki walki, wliczając w to efektowne juggle, czyli „żonglerki” przeciwnikiem, polegające na obijaniu oponenta wybitego w powietrze (możliwe już w pierwszym Tekkenie, ale w szczątkowej formie). W zapomnienie zaczynały odchodzić słynne dobicia przeciwnika, z nierealnymi wyskokami wojowników pod sam sufit planszy, gdyż powoli zaczął rozpędzać się temat okizeme, czyli wywierania nacisku na wrogu podnoszącym się z ziemi. Wciąż jednak istniały jeszcze potężne rewersale, czyli zabójcze przechwyty wrogich ciosów, na które nie można było nic zaradzić, jak tylko uniknąć, zaatakować dołem, tudzież rzucić. Znajome postacie powróciły w całkowicie nowym, bardziej rozbudowanym systemie, z adekwatnie poszerzonym repertuarem zagrań - choć i debiutanci mogli pochwalić się dużą ilością unikatowych ataków. Do dyspozycji gracza oddano 25 postaci (część dostępna dopiero po odblokowaniu, część w formie alternatywnych kostiumów), w tym 8 debiutantów (Alex. Algel, Baek Doo San, Bruce Ifvin, Jack-2, Jun Kazama, Lei Wulong i Roger).

 

Pierwsze wrażenia z obcowania z sequelem w 1996 roku były z jednej strony bardzo dobre, lecz z drugiej nieco przytłumione obecnością na rynku Virtua Fighter 2, wyznaczającego nowe standardy graficzne. Tekken 2 już wtedy prezentował się dość kanciasto, nawet na tle „jedynki”.

 

PS. Gra dostępna jest w dystrybucji cyfrowej na PS Store.

Recenzje
  • 8.5
    Tekken 2 Tekken 2 był jedną z pierwszych gier, jakie odpaliłem na legendarnym już Demo 1. Oczarował mnie on...

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme