SKLEP
Star Wars 1313
6731V

Star Wars 1313

Star Wars 1313
  • Producent: LucasArts
  • Wydawca: LucasArts
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Prace wstrzymane
  • Gatunek: Przygodowa, Akcja
  • Liczba graczy: 1

Star Wars 1313 to przygodówka akcji w ujęciu TPP osadzona w uniwersum Gwiezdnych Wojen, nad którą ostatecznie zostały wstrzymane. Za grę odpowiadała firma LucasArts, którą przestała istnieć zaraz po tym jak wykupił ją Disney.

Star Wars 1313 to gra akcji TPP w stylu Uncharted, w której kierujemy łowcą nagród (na razie nie znamy jego imienia, ale raczej nie będzie to Boba Fett). W  przygodzie towarzyszył nam swego rodzaju mentor (coś jak para Obi-Wan i Anakin). Tytułowe 1313 to jeden z poziomów miasta, położony pod powierzchnią planety Coruscant, na którym roi się od bandziorów i typów działającym w kryminalnym półświatku. Jest to więc idealne miejsce na polowanie dla łowcy, a co najważniejsze, mroczne i przesiąknięte ciężkim klimatem. Deweloper chciał pokazać uniwersum z nieco innej niż do tej pory strony, zabierając do "najbardziej niebezpiecznej miejscówki w galaktyce Star Wars".

Gra zrealizowana była z filmowym rozmachem. To tytuł z gatunku AAA, w którego tworzeniu udział brały największe oddziały korporacji George’a Lucasa, wliczając w to Lucasfilm, Skywalker Sound czy Lucasfilm Animation. Projekt wsparło także Industrial Light & Magic, czyli ekipa odpowiedzialna za efekty specjalne. Dzięki zastosowaniu technologii motion capture zarówno animacje postaci, jak i mimika twarzy bohatera mogły stawać w szranki z jakością znaną z produkcji Quantic Dream czy L.A. Noire.

Jednym z głównych elementów rozgrywki był system osłon, nie zabrakło też elementów platformowych, efektownych wymian ognia i korzystania z różnego rodzaju gadżetów. Bohaterem był jednak zwykły człowiek, a nie rycerz Jedi, dlatego w trakcie przedzierania się przez kolejne poziomy używał przede wszystkim blastera. Autorzy gry zapowiadali, że Star Wars 1313 będzie niczym przejażdżka świetnie zaprojektowanym rollercoasterem. Gracz wprawdzie nie mógł cieszyć się wolnością, pozwalającą na zwiedzanie obszernych lokacji, jednak w obrębie danych poziomów i misji miało znaleźć się trochę miejsca na eksplorację. Gra śmigała na silniku Unreal Engine 3.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme