Thomas Was Alone

Thomas Was Alone

7,3
78 oceny

Ocena wg platformy:

NS -
PC 8.0
PS4 7.7
XONE 5.0
Wii U -
PS3 7.3
PS Vita 7.4

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Mike Bithell
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Logiczna,   Zręcznościowa,   Platformowa
Śr. czas:
6 godzin
Premiery
Świat:
12.11.2012
Europa:
12.11.2012
Producent:
Mike Bithell
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Logiczna,   Zręcznościowa,   Platformowa
Śr. czas:
6 godzin
Premiery
Świat:
12.11.2012
Europa:
12.11.2012

Recenzja redakcji

Recenzja: Thomas Was Alone (PSV)
7.0
Recenzja: Thomas Was Alone (PSV)

Thomas Was Alone - opis gry

Thomas Was Alone to produkcja niezależna z gatunku platformerów 2D, stworzona przez Mike'a Bithella. Początkowo gra pojawiła się na PC oraz Mac w następnej kolejności zapowiedziano wersje na PlayStation 3 oraz PlayStation Vita.

 

Dalsza część tekstu pod wideo
Mike Bithell pierwotnie stworzył ten tytuł w jesienny weekend. Tak się złożyło, że jego dziewczyna musiała wyjechać, a on żeby się nie nudzić, sklecił prostą grę przeglądarkową we flashu. Projekt zdobył popularność i jakiś czas później wydano jego rozbudowaną edycję na komputery PC i Apple – z poprawioną grafiką, większą liczbą poziomów i obecnością narratora.
 
Thomas Was Alone to opowieść o... prostokątach, a w zasadzie to zbuntowanych odłamkach kodu z nieokreślonego projektu programisty, które chcą zaistnieć. Prostokąty występują w różnych kolorach, posiadają odmienne moce, a nawet i własną osobowość, którą w świetny sposób przedstawia narrator (brytyjski komik/aktor Danny Wallace, znany też z roli Hastingsa z Assassin's Creed). Na wstępie do naszej dyspozycji jest tytułowy Thomas – średni, czerwony prostokąt, który potrafi w zasadzie tylko skakać. Później dołącza do niego Chris – pomarańczowy i do tego mniejszy, więc zmieści się tam, gdzie jego większy kolega już nie zdoła. W miarę dokonywanych postępów skład uzupełnia m.in. różowa trampolina czy potężny niebieski kwadrat, który jako jedyny nie topi się w wodzie.
 
Celem zabawy jest umiejętne doprowadzenie dostępnej grupy prostokątów do portali wyjściowych, będących łącznikami do kolejnych plansz. Każda z figur ma swoje oddzielne wyjście, ale w dowolnej chwili możemy się pomiędzy nimi swobodnie przełączać, aby korzystać z ich unikalnych cech i jednocześnie współpracować (podobnie jak z bohaterami Trine czy Lost Vikings). Deweloper napracował się i przygotował aż 100 poziomów. Gdy do zabawy wkracza odwrócona grawitacja, rozgrywka nabiera większych rumieńców. Oprawa składa się z pikselowych obiektów z jednym źródłem światła, nadającym im cień. Muzyka ma swój klimat, potrafi odprężyć i poddać nas chwili refleksji.

Wideo - Thomas Was Alone

Komentarze (11)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper