SKLEP
Final Fantasy VII (PSone)

Final Fantasy VII (PSone)

Final Fantasy VII
  • Producent: Square
  • Wydawca: SCEE
  • Polski dystrybutor: SCEP
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 31.01.1997
  • Europa: 17.11.1997
  • Polska: 17.11.1997
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 16
  • przemoc

Ocena społeczności

9.4546 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Squaresoft zdobyło bardzo dużą popularność w Japonii oraz sporą w Stanach Zjednoczonych po wydaniu sześciu odsłon serii Final Fantasy (w szczególności popularnością w USA cieszyło się Final Fantasy VI). Na prawdziwą, globalną eksplozję zainteresowania trzeba było jednak poczekać do części siódmej, wydanej w 1997 (co ważne - tytuł pojawia się już w listopadzie 1997 roku w Europie).

Final Fantasy VII od samego początku zostało pomyślane jako tytuł, który wpisze się w gusta graczy na całym świecie. I faktycznie, dokonał tego dzięki doskonałej jakości grafiki i gameplayu. Gra stała się pierwszym RPG-iem od Squaresoftu, który odniósł naprawdę globalny sukces w momencie premiery (do maja 2010 roku sprzedało się aż 10 mln kopii gry na całym świecie).

Squaresoft nie szczędziło środków finansowych na Final Fantasy VII - deweloper wykorzystał wszystkie znane wówczas techniki graficzne w celu stworzeni tytułu z filmowym sznytem. FFVII to pierwsza z serii gier Squaresoftu, w których postawiono duży nacisk na prerenderowane sekwencje filmowe FMV, wykorzystując multimedialne możliwości PlayStation. "Siódemka" swoją poetyką odwołuje się do dzieł kinowych i robi to bezpośrednio, a nie tylko w sposób metaforyczny - np. po śmierci bohaterów pojawia się ekran z zerwaną taśma celuloidową, symbolizujący przerwanie "gry-filmu".W grze nie zabrakło też mini-gierek w tym wesołego miasteczka, w którym można ścigać się na motorach, porzucać do kosza, pojeździć kolejką górską, na snowboardzie, stoczyć parę bitew na specjalnej arenie, czy wsiąść udział w obstawianie wyścigów Chocobosów.

Struktura fabularna tego tytułu jest epicka - wydarzenia z FFVII są wielowątkowe i bardzo złożone (przejście gry może zabrać ok. 60-80 godzin). W Midgar, mieście kontrolowanym przez wielki konglomerat Shinra Inc. rebelianci z grupy Avalanche wysadzili reaktor Mako. Stało się tak ponieważ Shinra Inc. zużywa cenną energie Mako niszcząc bogactwo naturalne planety. Cloud - były członek elitarnej jednostki militarnej Shinra o nazwie Soldier - obecnie pracuje jako najemnik dla Avalanche. Z czasem jednak angażuje się w sprawy obrony i ratowania planety. Gdy ginie prezydent Shinra wydaje się ,że koniec wojny to tylko kwestia czasu. Nic bardziej złudnego!! Trop wiedzie do tajemniczego i obecnie uznanego za zmarłego Sephirotha.

Deweloperzy wykorzystali sprawdzoną, turową mechanikę walk Active Time Battle, wzbogacając ją o znakomicie dopracowany system ekwipowania tzw. materii. Materia w FFVII pozwala na posługiwanie się magią i atakami specjalnymi - poprzez połączenie odpowiednich sfer wypełnionych tą wyjątkową substancją uzyskujemy rozmaite efekty. Dla przykładu połączenie czaru ognia z materią "All" daje efekt w postaci magicznego ataku ogniowego na wszystkich przeciwników.

FFVII po dziś dzień cieszy się taką popularnością, że fani co chwila wystosowują petycje do Square Enix o stworzenie remake'a gry. Póki co japoński deweloper zdecydował się tylko na wydanie oryginału na PlayStation Network 4 czerwca 2009 roku (100 tysięcy kopii gry sprzedało się w 2 tygodnie po premierze na PSN).

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme