SKLEP
Grandia II (PS2)

Grandia II (PS2)

Grandia II
  • Producent: Game Arts
  • Wydawca: Ubisoft
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 21.02.2002
  • Europa: 28.03.2002
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 12
  • przemoc

Ocena społeczności

7.637 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Pierwsza część Grandii, wydana na PlayStation, wyróżniła się doskonale dopracowanym systemem walki, który wyznaczył nowe tory w myśleniu o mechanice starć w japońskich RPG-ach. Gra kładła nacisk na motyw taktycznego i dynamicznego "kasowania" zaplanowanych ruchów adwersarzy. Game Arts ponownie wykorzystało swój rewolucyjny pomysł przy okazji drugiej odsłony serii, najpierw wydanej na Dreamcasta, a później na PlayStation 2 oraz PC.

Grandia II opowiada o losach Ryoudo, który jest najemnikiem podejmującym się uczestnictwa w działaniach militarnych. Jedną z nowych misji jest zlecenie od miasta Carbo. W trakcie wykonywania zadania, którym jest ochranianie kapłanki o imieniu Elena, dochodzi do serii niefortunnych zdarzeń, zmuszających dwójkę postaci do porzucenia dawnego życia i wyruszenia na wspólną podróż przez świat gry.

 

Grandia II ponownie wyróżniła się na tle konkurencji swoim unikalnym systemem potyczek. W grze mamy do czynienia z fuzją systemów turowych i real-time. Bohaterowie mogą poruszać się swobodnie po arenie. Najważniejszym elementem ponownie jest możliwość "kasowania" ruchów adwersarzy, a więc przesuwania przydzielenia ich kolejki wstecz (co wyrażone jest na wskaźniku HUD). Grandia II posiada także rozbudowany system combosów. Bohaterowie mogą korzystać z magii, po założeniu ekwipunku zwanego Mana Eggs. Korzystanie z zaklęć zużywa MP, a inkantacje mocniejszych czarów zajmują znacznie więcej czasu, niż normalne ciosy. To sprawia, że gracz musi skupiać się na ochronie bohaterów szykujących się do potężnej ofensywy, bowiem adwersarze również mogą "kasować" zaprogramowane przez gracza szlagi.

 

Tytuł został znacznie wyżej oceniony przez krytyków w swojej pierwotnej wersji, przeznaczonej na Dreamcasta, która wyróżniała się bardzo ładną oprawą graficzną, jak na możliwości tej konsoli (efektowne pojedynki w pełnym 3D). Zdecydowanie słabszą konwersję tytuł otrzymał w przypadku PS2. W przypadku tej konwersji gra posiadała już zbyt przestarzałą i niedopracowaną oprawę wizualną, w porównaniu z konkurencyjnymi RPG-ami (np. z Dark Cloud od Level-5).

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme