Grandia II

Grandia II

7,6
65 oceny

Ocena wg platformy:

PC 7.6
PS2 7.4
DC 8.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Game Arts
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
57.5 godzin
Premiery
Świat:
21.02.2002
Europa:
28.03.2002
Producent:
Game Arts
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
57.5 godzin
Premiery
Świat:
21.02.2002
Europa:
28.03.2002

Grandia II - opis gry

Pierwsza część Grandii, wydana na PlayStation, wyróżniła się doskonale dopracowanym systemem walki, który wyznaczył nowe tory w myśleniu o mechanice starć w japońskich RPG-ach. Gra kładła nacisk na motyw taktycznego i dynamicznego "kasowania" zaplanowanych ruchów adwersarzy. Game Arts ponownie wykorzystało swój rewolucyjny pomysł przy okazji drugiej odsłony serii, najpierw wydanej na Dreamcasta, a później na PlayStation 2 oraz PC.

Grandia II opowiada o losach Ryoudo, który jest najemnikiem podejmującym się uczestnictwa w działaniach militarnych. Jedną z nowych misji jest zlecenie od miasta Carbo. W trakcie wykonywania zadania, którym jest ochranianie kapłanki o imieniu Elena, dochodzi do serii niefortunnych zdarzeń, zmuszających dwójkę postaci do porzucenia dawnego życia i wyruszenia na wspólną podróż przez świat gry.

Dalsza część tekstu pod wideo

Grandia II ponownie wyróżniła się na tle konkurencji swoim unikalnym systemem potyczek. W grze mamy do czynienia z fuzją systemów turowych i real-time. Bohaterowie mogą poruszać się swobodnie po arenie. Najważniejszym elementem ponownie jest możliwość "kasowania" ruchów adwersarzy, a więc przesuwania przydzielenia ich kolejki wstecz (co wyrażone jest na wskaźniku HUD). Grandia II posiada także rozbudowany system combosów. Bohaterowie mogą korzystać z magii, po założeniu ekwipunku zwanego Mana Eggs. Korzystanie z zaklęć zużywa MP, a inkantacje mocniejszych czarów zajmują znacznie więcej czasu, niż normalne ciosy. To sprawia, że gracz musi skupiać się na ochronie bohaterów szykujących się do potężnej ofensywy, bowiem adwersarze również mogą "kasować" zaprogramowane przez gracza szlagi.

Tytuł został znacznie wyżej oceniony przez krytyków w swojej pierwotnej wersji, przeznaczonej na Dreamcasta, która wyróżniała się bardzo ładną oprawą graficzną, jak na możliwości tej konsoli (efektowne pojedynki w pełnym 3D). Zdecydowanie słabszą konwersję tytuł otrzymał w przypadku PS2. W przypadku tej konwersji gra posiadała już zbyt przestarzałą i niedopracowaną oprawę wizualną, w porównaniu z konkurencyjnymi RPG-ami (np. z Dark Cloud od Level-5).

Wideo - Grandia II

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (9)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper