SKLEP
Legacy of Kain: Soul Reaver 2 (PS2)

Legacy of Kain: Soul Reaver 2 (PS2)

Legacy of Kain: Soul Reaver 2
  • Wersja: Także na:
  • Producent: Crystal Dynamics
  • Wydawca: Square Enix / Eidos Interactive
  • Polski dystrybutor: Cenega
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 31.10.2001
  • Europa: 23.11.2001
  • Polska: 16.12.2001
  • Gatunek: Przygodowa, Akcja, Slasher
  • Liczba graczy: 1
  • od lat 16

Ocena społeczności

8.1115 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Legacy of Kain: Soul Reaver 2 to kontynuacja wydarzeń, które mogliśmy obserwować w zakończeniu Legacy of Kain: Soul Reaver. Reżyserem i scenarzystą gry jest Anne Heninng, a za design odpowiadają Riley Cooper i Richard Lemarchand. Pierwotnie gra miała pojawić się na PlayStation i Dreamcaście, ale ostatecznie ukazała się na PlayStation 2 i PC.

Soul Reaver 2 ponownie opowiada historię upadłego wampira Raziela i generała Kaina. Początkowo napędzany chęcią zemsty Raziel stopniowo odkrywa, że jego wędrówka ma wyższy cel i podróżując w czasie i przestrzeni, upadły wampir bierze udział w niesamowitych wydarzeniach. By dostarczyć jeszcze bardziej filmowej historii, scenarzyści zbadali motywy podróży w czasie, teologii, filozofii i prace Josepha Campbella. W sequelu Soul Reaver dowiadujemy się, że fatalizm Nosgoth jest przypieczętowany i wszystko ma z góry ustalony porządek z wyjątkiem Raziela, który jest sam w sobie istotą paradoksu w Nosgoth, dzięki czemu może zmieniać swój los i mieć wpływ na otaczające go wydarzenia.

Rozgrywka w Soul Reaver 2 nie zmieniła się za bardzo od tego, co znamy z poprzedniej części. Nadal mamy rozległe lokacje, ogrom zagadek (nierzadko skomplikowanych) oraz przeciwników, z którymi musimy walczyć, czy to przy pomocy naszych pazurów, czy broni, które znajdziemy w trakcie wędrówki. Osobną rolę pełni tutaj sam Soul Reaver, który zależnie od sytuacji jest albo kluczem do zagadek, albo naszym orężem. Nadal przenosimy się między wymiarami, co umożliwia nam natura Raziela, który formalnie jest duchem. Wiążą się z tym nie tylko zmieniające się prawa fizyki, ale także i przeciwnicy. W świecie zwykłym będziemy się mierzyć z najemnikami i armią Sarafan, za to w spektralnym wymiarze stawimy czoła różnej maści demony.

Gra zyskała miano kultowej i mimo pojedynczych elementów, które można skrytykować, całość wypada wręcz fenomenalnie i jednym tchem może być wymieniona w panteonie dzieł elektronicznej rozrywki.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme