SKLEP
The Elder Scrolls V: Skyrim
99603V

The Elder Scrolls V: Skyrim

The Elder Scrolls V: Skyrim
  • Producent: Bethesda Softworks
  • Wydawca: Bethesda Softworks
  • Polski dystrybutor: Cenega Polska
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 11.11.2011
  • Europa: 11.11.2011
  • Polska: 11.11.2011
  • Gatunek: RPG, Otwarty świat, RPG akcji
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 18
  • przemoc

Wszystkie odsłony The Elder Scrolls wydane do 2010 roku rozgrywały się w Trzeciej Erze świata Nirn. W Skyrim Bethesda wykonuje krok milowy - przemieszczamy się o 200 lat do przodu, w stosunku do The Elder Scrolls IV: Oblivion – do Czwartej Ery. Wydany w 2011 roku na PS3 i X360 Skyrim to zupełnie nowa sytuacja dla Tamriel. W 2017 roku gra trafiła na Nintendo Switch.

Kontynent rozrywany jest przez napięcia wewnętrzne oraz przez niedawny konflikt z Thalmor (który zakończył się bolesnym dla Imperium paktem pokojowym). Wydarzenia śledzimy z perspektywy mieszkańców północnej prowincji Skyrim. W regionie wybucha wojna domowa, a atmosferę niepokoju podgrzewa jeszcze inwazja ze strony starożytnej rasy smoków.

W Skyrim zmienia się czas akcji, ale system rozgrywki pozostaje podobny do poprzednich odsłon serii The Elder Scrolls. Walki przebiegają w czasie rzeczywistym - liczą się zatem nie tylko wypracowane statystyki bohatera, ale i refleks gracza. Znacznie udoskonalona została w porównaniu z Oblivionem walka bronią białą. Skyrim opiera się w tym zakresie na idei utrzymywania równowagi i współczynniku wytrzymałości. Wyprowadzając potężne ataki, które wykorzystują punkty wytrzymałości, możemy zachwiać przeciwnikiem, który opuści na chwilę gardę, odsłaniając się na atak. Bardziej intuicyjny stał się również system magii. Dopracowano również strzelanie z łuku. Uproszczono system rozwoju postaci - tym razem w grze nie występują podstawowe atrybuty (np. charyzma czy inteligencja), a tylko punkty przyporządkowane poszczególnym, konkretnym zdolnościom.

Skyrim wyróżniało się w dniu premiery bardzo ładną oprawą graficzną - szczególnie imponującą ze względu na ogromny rozmiar świata i jego bogatą zawartość. RPG Bethesdy pozwala na rozgrywkę przez ok. 200 godzin - przez ten czas można odkrywać wciąż nowe opcjonalne questy i wyzwania. Niestety w listopadzie i grudniu 2011 wiele milionów graczy zmagało się z dużą liczbą bugów, które psuły radość z rozgrywki (szczególnie w wersji na PS3). W kolejnych miesiącach Bethesda wprowadziła konieczne aktualizacje. Wraz z kolejnymi patchami w okolicach lutego-marca 2012 r. gra uwolniła się od większości problemów technicznych. 

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme