SKLEP
Prototype 2 (PS3)

Prototype 2 (PS3)

Prototype 2
  • Premiery
  • Świat: 24.04.2012
  • Europa: 27.04.2012
  • Polska: 27.04.2012
  • Gatunek: Akcja, Bijatyka chodzona, Otwarty świat
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 18
  • wulgarny język
  • przemoc

Ocena społeczności

7.686 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Prototype 2 jest grą akcji osadzoną w otwartym świecie, stworzoną przez studio Radical Entertainment i wydaną przez firmę Activision w kwietniu 2012 roku na konsole PlayStation 3 oraz Xbox 360. „Dwójka” jest bezpośrednią kontynuacją Prototype, które na PS3 i X360 ukazało się w połowie 2009 roku. W 2015 roku tytuł trafił na Xboksa One i PlayStation 4.

Historia, jaką opowiada Prototype 2, podejmuje popularny temat zemsty. Tym razem chodzi o pomszczenie bliskich, a dokładnie żony i córki. W Prototype 2 gracz wciela się w czarnoskórego Jamesa Hellera, a winnym jest właśnie Mercer. Do niedawna bohater, który w pierwszej części uratował Nowy Jork; teraz największy wróg, a to dlatego, że mutant podejrzewany jest o spowodowanie drugiej fali epidemii wirusa, która m.in. zabiła rodzinę Hellera. Ten doskonale wie, jak najszybciej dostać się do Mercera. Zgłasza się do służby wojskowej, zostaje wysłany do jednej z najgorszych stref, w której panuje wirus i szybko spotyka antagonistę. Zarys fabularny gracz ogląda na samym początku gry w ciekawie zrealizowanym, mrocznym przerywniku filmowym. Niedługo później już sam może pokierować głównym bohaterem, będącym jeszcze zwykłym człowiekiem...

W Prototype 2 obeserwujemy akcję zza pleców bohatera, a czynnością, jaką wykonujemy najczęściej, jest walka. Z każdym kolejnym zadaniem, które zlecają Hellerowi postacie drugoplanowe, bohater rozwija się i poznaje nowe możliwości, których w grze umieszczono bardzo dużo. Najnowszą i najciekawszą z nich jest pulsometr, który niczym odbiornik GPS służy do polowania na przyszłe ofiary. W Prototype 2 nie ma popularnego odnawiającego się samodzielnie zdrowia. Heller, aby naładować pasek energii życiowej, musi się najeść. Za pokarm wzmacniający robią przeciwnicy, a nawet zwykli, bezbronni przechodnie. Aby nauczyć się specjalnej mocy i wyposażyć zmutowane ciało głównego bohatera w rozmaite ostrza, pazury, macki itp., należy pokonać innego mutanta, a następnie go skonsumować. W ten sposób Heller przyswaja sobie jego DNA i wzmacnia swój oręż.

Prototype 2 to gra akcji połączona z sandboxem, a już kilka innych tego typu produkcji miało spore problemy z zachowaniem płynności przy jednoczesnym dopracowaniu graficznym. Tak też jest w przypadku produkcji Radical Entertainment, choć warto odnotować wyraźny postęp w stosunku do „jedynki”.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme