Tomb Raider: Angel of Darkness

Tomb Raider: Angel of Darkness

Ocena wg platformy:

PC 6.4
PS2 6.4

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Core Design
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
16.5 godzin
Premiery
Świat:
21.06.2003
Europa:
04.07.2003
Polska:
19.07.2003
Producent:
Core Design
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
16.5 godzin
Premiery
Świat:
21.06.2003
Europa:
04.07.2003
Polska:
19.07.2003

Tomb Raider: Angel of Darkness - opis gry

Tomb Raider: Angel of Darkness jest szóstym tytułem w serii Tomb Raider, ostatnim zrobionym przez Core Design. Wydawcą została firma Eidos Interactive. Jest to również pierwsza część serii, która pojawiła się na PlayStation 2. Scenarzystą w kontynuacji Chronicles został Murti Schofield.

Historia przedstawiona w Tomb Raider: The Angel of Darkness rozpoczyna się w momencie gdy Lara Croft otrzymuje zaproszenie od swojego byłego mentora – Wernera Von Croya - do Paryża. Tam dowiaduje się, że Von Croy poszukuje tajemniczych obrazów Obscura na zlecenie Pietera van Eckhardta. Był mentor prosi Larę o pomoc po tym jak odkrył, że Eckhardt jest psychopatą pragnącym wykorzystać obrazy do złych celów. Lara odmawia i następstwem tego jest utrata przez nią przytomności. Gdy w końcu dochodzi do siebie zastaje widok martwego Von Croya. Jak później się okazuje, obrazy Obscura łączą się z demoniczną rasę Nefilim, którą próbuje wskrzesić Eckhardt. Akcja gry osadzona została w europejskich miastach. Zwiedzamy między innymi Paryż czy Pragę. W wędrówce Larze towarzyszy Kurtis, w którego okazję mamy wcielić się kilka razy w trakcie gry.

Rozgrywka jest identyczna jak w poprzednich odsłonach, z tym, że Lara zyskała mnóstwo nowych umiejętności. Nowa grafika i animacja bohaterki (jej model składał się z ponad 5 tysięcy polygonów) miały dać nam przedsmak nowej wówczas generacji. W The Angels of Darkness nasza pani archeolog mogła robić przewroty w tym, małe podskoki, czołgać się, turlać po przykucnięciu, walczyć wręcz i używać super skoku, który mogliśmy aktywować po uprzednim rozpędzeniu się. Oprócz tego dodano wskaźnik wytrzymałości, który odpowiadał za to jak długo możemy się wspinać. Efektem tego była także implementacja systemu RPG, który pozwalał na lekkie rozwijanie umiejętności oraz negocjacje w  rozmowach z napotkanymi postaciami. Dodatkowo w paru miejscach gry przejmujemy kontrolę nad Kurtisem Trentem, który początkowo był wrogiem panny Croft, ale później połączył z nią siły. Całość osadzono w mrocznym i ciemnym klimacie, oddając najlepiej charakter historii.

Gra mimo parokrotnie przekładanej premiery okazała się być pełna błędów, niedopracowanych elementów i ostatecznie zebrała ogrom krytyki, powodując, że fani wyparli się tej części, a Core Design straciło prawa do marki.

Dalsza część tekstu pod wideo

Wideo - Tomb Raider: Angel of Darkness

Komentarze (19)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper